ARA A PORTADA
- Torres (BBVA) defensa l’OPA al Sabadell davant un teixit pime amb dubtes
Publicat el
17 de setembre de 2024 a
les 21:30
Actualitzat el
18 de setembre de 2024 a les
10:11
[Laura Massallé]
El president del BBVA, Carlos Torres, ha assegurat aquest dimarts des de Terrassa que l’OPA al Banc Sabadell “és una aposta per les pimes i per Catalunya”. El directiu de l’entitat basca ha defensat l’operació en el marc d’una nova sessió de reflexió i debat del Fòrum Cecot i davant d’un auditori ple d’empresaris terrassencs i vallesans amb certs dubtes i preocupacions.
Al llarg d’una hora de diàleg amb el secretari general de la patronal, Oriol Alba, l’executiu ha analitzat les perspectives econòmiques i la situació actual i reptes del teixit empresarial i el sector de la banca. Ha assegurat que el comportament econòmic els està sorprenent per bé i ha afirmat que ell no veu recessió sinó “una desacceleració, un aterratge que està sent encara més suau d’allò esperat”. El dirigent ha parlat d’una situació a Espanya millor que a Europai ha pronosticat que el BCE continuarà abaixant els tipus d’interès els pròxims trimestres, fins a arribar a “estar a finals de l’any vinent al voltant del 2,5% en l’entorn europeu i en el nord-americà, al voltant del 3%”.
Segons el parer de l’executiu, tot i els conflictes geopolítics, “la globalització no es revertirà perquè té molts beneficis, però sí que hi haurà més risc de fragmentació”. En aquest context, Torres, que s’ha referit a l’informe Draghi, advoca per augmentar la competitivitat d’Europa i per tenir empreses grans, “de dimensió mundial”, també en el sector financer.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Banc Sabadell llança la IX edició de BStartup Health i presenta les seves últimes inversions en salut
-
Diners
L'hotel de Sant Pau de Riu-sec celebra l’aterratge a la ciutat: “Sabadell està de moda i ho estem aprofitant”
-
Diners
Sabadell registra la xifra d'atur més baixa en un mes de juny des de 2008
-
Diners
Neix Valltech per unir la indústria i la tecnologia del Vallès
-
Diners
Obert el termini per sol·licitar serveis gratuïts de consultoria energètica per a empreses industrials
-
Diners
L’ocupació creix a tots els barris de Sabadell