Com porteu la situació de la Covid-19 i les restriccions?

Els personatges de Sabadell d'aquest dijous

Publicat el 13 de gener de 2022 a les 12:29
Berta i Ona Clapés: “No veiem les iaies des d’abans de les vacances de Nadal”

A la casa de la família Clapés han passat el Nadal en petit comitè, ja que tots tenien Covid. La seva situació no dista gaire del que han viscut o estan vivint molts sabadellencs aquests dies, amb els contagis desbocats.

“De celebracions, poques”, admeten les germanes Berta i Ona, que expliquen que per precaució “no veiem les iaies des d’abans de les vacances de Nadal”. Viuen el dia a dia amb resignació, i accepten les restriccions i la vacunació, “sobretot socialment, perquè nosaltres no som de risc, però les àvies ens fan patir més”.

[caption id="attachment_208089" align="aligncenter" width="394"]Berta i Ona Clapés / D.S. Berta i Ona Clapés / D.S.[/caption]

Una de les restriccions que els agradaria eliminar és la de l’oci nocturn, ja que com diu la Berta, “després d’estudiar dos cursos en línia, aquest any estem socialitzant molt i és una llàstima que no puguem fer coses perquè està tot tancat”. Toca esperar per tornar a sortir de festa.

Marc Ferrer: “Vull que això sigui com una grip”

Fart del virus, les restriccions i totes les desgràcies que està comportant la pandèmia del coronavirus, el sabadellenc Marc Ferrer té ganes que arribem “a la fase en què això sigui com una grip i ens puguem treure la mascareta, que em cansa molt”.

[caption id="attachment_208092" align="aligncenter" width="394"]Marc Ferrer / D.S. Marc Ferrer / D.S.[/caption]

I és que troba absurdes normes com que l’hagi de dur posada pel carrer quan va sol. Hi troba el sentit quan és a la feina o parla amb algú, especialment si està ben posada. Ferrer assegura que ha passat el virus dues vegades, de forma lleu, i al seu voltant explica que aquests dies “tothom està contagiat”. Les restriccions no l’han afectat gaire, i menys el tancament de l’oci nocturn, ja que “no sortia de festa, així que res”.

Alina Sanz: “Conec molta gent que s’ha contagiat aquests dies”

Alina Sanz té ganes de passar pàgina d’aquesta situació, un mes i mig abans que es compleixin dos anys des que va arribar la Covid-19 a Sabadell. Aquests dies sent positius per tot arreu. “A nosaltres no ens ha arribat, però conec molta gent que s’ha contagiat”, assegura.

[caption id="attachment_208094" align="aligncenter" width="394"]Alina Sanz / D.S. Alina Sanz / D.S.[/caption]

“Que sapiguem, no ho hem passat”, i és que ja dubta perquè potser a casa han tingut la malaltia de forma lleu sense saber-ho. La sabadellenca explica que la situació li “preocupa, però arriba un punt en què trobes que se surt de mare i hi ha una limitació de drets bestial”. Sanz espera que ho acabem passant tots i a “tirar milles”.