ARA A PORTADA
-
Els voluntaris, engranatges de la protectora d’animals de Sabadell: "És la forma més maca de sanar" Marta Ordóñez
-
La grip amenaça i l’atenció primària de Sabadell aguanta el pols: "Prevenció i corresponsabilitat" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Indignació pel vehicle que continua abandonat a la llera del Ripoll un mes i mig després: "És una vergonya!" Jan Cañadell Puigmartí
-
Els boscos i el Ripoll, desèrtics: així es viuen les restriccions de la pesta porcina africana a Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
-
El claustre de l'institut Pau Vila de Sabadell diu 'no' a una nova iniciativa d'avaluació d'Educació Sergi Gonzàlez Reginaldo
El Sabadell contra la història, els números i la tendència
- Es permetrà la mobilitat arreu de Catalunya els dies de celebració de Nadal
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el 01 de desembre de 2020 a les 17:23
Preocupació. El primer terç de campionat arlequinat té números de descens. Això és una certesa matemàtica. Tocarà millorar, i molt, aquesta dinàmica. De fet, el percentatge de punts a sumar per assolir la teòrica permanència s’enfila fins al 47,6% a partir d’ara. Ha estat una arrencada molt complicada. Després del 0 de 15 inicial, ara el Sabadell ha establert un altre registre negatiu a la categoria de plata. Mai havia acumulat 10 derrotes en els seus primers 14 partits.
Només s’hi acosten les 9 derrotes de la temporada 92/93, però llavors anaven acompanyades de 5 victòries. Amb 8 trobem la temporada 33/34 i una molt més recent, la 14/15, amb 4 victòries i 2 empats (14 punts). En aquesta última etapa a Segona A, el balanç es completa amb 4 derrotes (temporades 11/12 i 12/13) i 7 derrotes (13/14) després dels primers 14 duels. L’esperit de supervivència que ha mostrat sempre el Sabadell d’Antonio Hidalgo tindrà ara un repte majúscul: remuntar en una situació força delicada. És cert que es troba a només 3 punts de la zona de permanència que marca l’Alcorcón, però el problema és que la classificació es comença a partir i s’eixamplen les diferències amb altres possibles implicats.
Plena confiança i fitxatges
Quatre dels sis equips que ocupen la zona baixa ja han canviat d’entrenador. Aquesta mesura està, ara mateix, totalment descartada pel Consell d’Administració arlequinat. La confiança a Antonio Hidalgo i el seu cos tècnic continua sent ferma i la via que es planteja el club és la de reforçar la plantilla en el mercat d’hivern. No només per ocupar la fitxa vacant sinó que s’intentarà incorporar un o dos jugadors més (això suposarà alguna baixa obligada) en les posicions en què es vegi més necessari apuntalar.
El director esportiu, José Manzanera, ja està rastrejant un mercat que sempre és molt complicat per les seves circumstàncies especials. Jugadors lliures sembla una aventura arriscada i l’opció que es veu amb millors ulls seria la cessió de futbolistes que potser no tenen els minuts que voldrien –sigui a Primera o Segona A– però mantenen una dinàmica d’entrenament des de l’inici de la temporada.
De moment, l’únic objectiu se centra a sortir vius del mes de desembre davant rivals que poden lluitar per la salvació, començant aquest dijous (19 h) a l’Heliodoro Rodríguez López davant un Tenerife que va refer-se diumenge passat amb una victòria clau a Albacete (0-2), la primera amb el seu nou entrenador, Luis Miguel Ramis. De fet, contra el Sabadell debutarà a casa. Hidalgo manté la baixa de Grego Sierra per sanció.
Notícies recomenades
-
Esports
El KEIO CN Sabadell, eliminat de la Champions
-
Esports
La Copa del Rei torna a la Nova Creu Alta deu anys després amb la visita del Deportivo d'Antonio Hidalgo
-
Esports
Pol Filella, doble campió del Màster Nacional de tennis platja
-
Esports
La cara 'B' de l'esport d'elit: la història de superació de Miguelete a Sabadell
-
Esports
Prop de 6.000 entrades venudes per al CE Sabadell - Deportivo de Copa del Rei
-
Esports
D'escoltar els consells de Cruyff a liderar les línies d'autobús