ARA A PORTADA
Per què s’ha de fer una ampliació de 6 milions?

- Un divendres menys ennuvolat i amb temperatures semblants

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 10 de desembre de 2020 a les 13:47
Actualitzat el 10 de desembre de 2020 a les 16:39
La cita amb els accionistes del Centre d’Esports d’aquest dijous (18 h, en primera convocatòria) serà històrica per un doble motiu: per primera vegada es farà per via telemàtica a causa de les restriccions de la Covid-19 i també per primera vegada es presentarà un augment del capital social de l’entitat fins a un màxim de 6 milions d’euros, una quantitat rècord.
Per què aquesta xifra? Per llei està establert el capital mínim que han de tenir les Societats Anònimes Esportives, que es calcula d’acord amb la suma de dos conceptes clau: en primer lloc, l’import publicat pel Consejo Superior de Deportes (BOE, 10-7-2020), resultant de la mitjana del 25% de despeses dels clubs que han participat en la categoria la penúltima temporada, sense considerar els dos amb més despesa i els dos amb menys. Aquest import és de 4,3 milions d’euros. El segon aspecte a tenir en compte es refereix als fons propis negatius que tingui el darrer balanç auditat, que en el cas del club arlequinat és de 2,8 milions.
Per tant, en la situació del Centre d’Esports Sabadell-SAD, el capital mínim és la suma dels dos imports esmentats, que suposa una xifra final de 7,1 milions d’euros. Considerant que el capital social actual, després de diferents ampliacions, gairebé frega els 2 milions (1,9 exactament), seria necessària una ampliació mínima de 5,2 milions.
El Consell d’Administració arlequinat ha decidit aplicar un criteri de prudència per eventuals contingències, i proposa una ampliació de capital fins a un màxim de 6 milions d’euros. Una ampliació que es farà mitjançant l’emissió de vint milions de noves accions de trenta cèntims d’euro de valor nominal cadascuna d’elles.
Tot apunta que la totalitat de l’ampliació recaurà en el grup inversor estranger que va aterrar l’any passat de la mà d’Esteve Calzada, encapçalat, com a portaveu, per l’empresari sabadellenc i soci arlequinat Pau Morilla-Giner. Com es va explicar en el seu moment, es tracta d’un grup de sis inversors, tots ells establerts a l’estranger, en representació de quatre països. Ja va participar en una primera ampliació de capital per un import de 900.000 euros.
Amb l’actual nova ampliació, es faria realitat la seva majoria en l’accionariat de l’entitat encara que el grup d’Esteve Calzada, que també participa en l’operació, continuaria al capdavant de la gestió del club segons l’acord establert per un termini de tres anys.
Notícies recomenades
-
Esports Victòria i ascens històric de l'OAR Gràcia
-
Esports L'OAR cau contra el Lleida i es jugarà l'ascens a l'última jornada
-
Esports Dos sabadellencs a la cursa de bicicleta de muntanya més dura del món
-
Esports Guanyar o fracassar: el CE Sabadell es juga les opcions d'ascens a Ipurua
-
Esports L'OAR s'estrena a les fases d'ascens amb una convincent victòria davant l'Errotabarri
-
Esports El juvenil del CE Sabadell, a un empat de tornar a Divisió d'Honor