ARA A PORTADA
-
I si, abans d'agafar bisturí, fem una simulació 3D: "El cirurgià pot fer, desfer, provar, equivocar-se i fer Control Z quan vulgui" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Niubó, sobre la prova pilot amb mossos a centres educatius: "No aniran uniformats, ni armats, ni entraran a les aules" Redacció
-
El borrissol dels plàtans d’ombra irrita veïns de Sabadell: “No puc sortir sense mascareta” Marta Ordóñez
Públic a la Nova Creu Alta a finals d'abril?
- Tot el que has de saber sobre el primer cap de setmana sense confinament comarcal
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
17 de març de 2021 a
les 19:48
El futbol base i territorial torna aquest cap de setmana a la competició i ho farà amb públic. Això sí, amb limitacions segons l'aforament i mai es podrà superar el topall del miler d'espectadors. I el fubol professional?, es preguntaran els aficionats del Centre d'Esports. Doncs a les últimes hores, el president de la Lliga de Futbol Professional, Javier Tebas, ha deixat anar una data: tercera o quarta setmana d'abril. Ho ha fet en una intervenció en la qual s'ha parlat de diferents temes.
Tebas ha explicat que està pendent una reunió amb el Consejo Superior de Deportes, però que els clubs tenen els protocols preparats i estan esperant la llum verda per part del Govern i Sanitat més concretament. Les dades epidemiològiques que surtin després de la Setmana Santa pot ser el condicionant clau perquè es compleixi la previsió de Tebas. Aquesta vegada, però, sembla que la predisposició és més ferma que en altres ocasions, sobretot si l'evolució de la vacuna és positiva en les pròximes setmanes.
És inevitable, doncs, posar-se el calendari al davant i fer càbales sobre quins partits podrien afectar el Centre d'Esports Sabadell en plena recta final del campionat. Si partim des del 18 d'abril, la Nova Creu Alta tindria públic en quatre jornades: davant Mallorca (25/4), Rayo Vallecano (2/5), Tenerife (16/5) i Ponferradina (23/5). Com a visitant, Fuenlabrada, Oviedo, Alcorcón -un duel directe que pot ser clau en la jornada 40- i Miranda d'Ebro podrien acollir aficionats a les graderies.
Un altre aspecte important és la limitació d'aforament. Ara mateix es parla d'un 30 per cent del total. En aquest supòsit, a la Nova Creu Alta podrien accedir 3.300 espectadors, tenint en compte que l'aforament frega les 12.000 persones. El club no ha fet oficial quin seria el procés per entrar, però ja va deixar clar en la campanya de socis 20/21 que tindrien preferència els socis, com és lògic. Curiosament, ara mateix consten un total de 3.257 socis, o sigui que tots podrien tenir lloc als seients de l'Estadi. En cas de reduir-se la xifra per part de les autoritats sanitàries, s'hauria de trobar una nova fórmula: per ordre d'antiguitat o un sorteig, alternatives que hauran de posar en pràctica els clubs amb més massa social. Tot queda supeditat a l'evolució de la pandèmia, però s'obre una porta d'esperança pels aficionats de tornar a veure els seus equips a l'estadi aquesta temporada.
Notícies recomenades
-
Esports
Aquests són els finalistes de la 72a Festa de l'Esport
-
Esports
Dos del Sant Nicolau, a l'All Star de Super Copa: "És una recompensa a la bona feina"
-
Esports
Albert 'Urri': "Fer càlculs ens servirà de poc. Quatre partits són un món"
-
Esports
Eneko Sánchez, un referent emergent: "Vaig ser el primer noi de natació artística al CN Sabadell"
-
Esports
El Falcons Sabadell s'assegura la permanència a la categoria de plata del tennis taula femení
-
Esports
Victòria clau del CE Mercantil per continuar amb opcions d’ascens a Divisió d’Honor