Sergi Cabanas (foto), Fran Valera, Edu Lorrio i Bernat Sanahuja buscaran el segon títol mundial consecutiu de la selecció. /EFE
ARA A PORTADA
La selecció estatal de waterpolo supera la fase de grups del mundial
- Obituari de Sabadell del 22 de juliol de 2023
- Marc Segarra Rodríguez
- Cap d'Esports
Publicat el
21 de juliol de 2023 a
les 18:14
Actualitzat el
21 de juliol de 2023 a les
23:02
Fase de grups superada. Després de la primera setmana de competició al Mundial de Fukuoka, la selecció estatal masculina i femenina de waterpolo tanca la fase inicial classificant-se per a les eliminatòries sense excessives complicacions.
En el cas de l’equip espanyol femení, les de Miki Oca, amb 7 jugadores del Club Natació Sabadell, han acabat segones del seu grup. Amb Maica Garcia, Laura Ester, Judit Forca, Bea Ortiz, Pau Leitón, Nona Pérez i Elena Ruiz a la convocatòria, la selecció va caure (7-6) al debut a la competició, davant els Països Baixos de Sabrina Van der Sloot. Les neerlandeses ja van ser el botxí espanyol a les semis de la Superfinal de la Copa del Món i han tancat el grup a la primera plaça. Els dos partits restants han estat gairebé un tràmit, primer davant Israel (22-5) i tancant la fase davant Kazakhstan (24-5). Als vuitens, el rival serà França (demà a les 8:30), a priori, assequible. El camí es complicarà als quarts on ja espera la selecció hongaresa. Els Estats Units de Maggie Steffens, grans candidats a revalidar el títol, no podrien creuar-se amb l’equip espanyol fins a una hipotètica final.
L’equip masculí, per la seva banda, segueix amb pas ferm cap a un nou títol mundial. L’equip de David Martin compta amb quatre waterpolistes del CNS, Edu Lorrio, Fran Valera, Sergi Cabanas i Bernat Sanahuja. Amb una gran solvència, el combinat espanyol va superar a Sèrbia al debut (16-14) i va certificar la primera plaça amb el triomf davant la Montenegro de Kostas Averka (11-7). Al darrer partit de grups, amb alguna rotació i la relaxació de tenir la feina feta, els espanyols han guanyat amb claredat a Sud-àfrica (27-6). A diferència del femení, la primera plaça als grups permet als de David Martin estalviar-se els vuitens i esperar rival als quarts que disputaran el dimarts (12:30) davant el guanyador de l’Austràlia - França.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
L'Astralpool CN Sabadell s'acomiada de la lluita per la lliga amb una nova derrota contra l'Assolim Mataró
-
Esports
El Tennis Sabadell, campió i subcampió d'Espanya d'esquaix per equips
-
Esports
El CE Sabadell afronta l'última jornada amb el segon lloc en joc i contra un rival que es juga la temporada
-
Esports
Marc Cabestany no continuarà al capdavant del filial del CE Sabadell
-
Esports
Primer assalt pel títol: el CN Sabadell vol donar la sorpresa a la Sant Sebastià
-
Esports
Sabadell, capital del pickleball català
