Potser és una de les temporades en què els pronòstics menys les situen entre les candidates al títol. Fins i tot arribar a la final four pot considerar-se una efemèride, però les noies de l'Astralpool volen rebel·lar-se per demostrar que continuen entre les més grans del continent. El conjunt dirigit per David Palma rep, a la 'Bombonera' de Can Llong, l'Olympiacos en l'anada dels quarts de final de la Champions, aquest dissabte a les 12 h. "L'objectiu era recuperar jugadores. La Natasa Rybanska ja està al 100% i la 'Isi' Williams va jugar tres parts en l'últim partit. Era un hàndicap per nosaltres i, ara, crec que l'equip arriba molt bé", assegura el tècnic, que no podrà comptar amb Judith Forca per les molèsties a l'esquena que arrossega des de fa molt de temps.
El conjunt sabadellenc va finalitzar la fase de grups en segona posició, per darrere de l'Assolim Mataró. Això assegurava un dels 'cocos' en la lluita per estar entre els quatre millors de la competició un any més. El sorteig va deixar un d'aquells enfrontaments que ja són clàssics en el waterpolo femení. De fet, Olympiacos i Sabadell són els grans dominadors de l'última dècada i mitja a Europa. Entre tots dos sumen deu títols dels darrers catorze i s'han enfrontat en quatre finals en aquest tram, amb dues victòries per a cada equip. El precedent més recent, no obstant això, és de la temporada passada quan el CNS va apagar l'infern grec del Pireu amb una gran victòria (13-15) a les semifinals del torneig.

- El retorn d`Isabel Williams és la principal novetat
- Juanma Peláez
No ha passat ni un any, però el Club ha canviat molt amb la revolució a la plantilla d'aquesta temporada. Molt més continuista ha estat el conjunt hel·lènic que després de perdre la final de la lliga passada i quedar terceres de la Champions, van mantenir el seu bloc jove, amb waterpolistes com Stefania Santa, Foteini Tricha o Christina Siouti i també altres de més consolidades com Maria Myriokefalitaki o Vasiliki Plevritou. Bàsicament, la base de la selecció grega que es va proclamar campiona del món a Singapur l'estiu passat amb algunes peces complementàries. "Van canviar l'entrenador fa poc, però han mantingut la línia de joc. Tenen un estil similar al de la selecció grega perquè la base és la mateixa. Serà molt important la manera de finalitzar les jugades. Si aconseguim trencar la seva defensa, tenim molt a guanyar", analitza David Palma.
El conjunt del Pireu, en la 25-26, ha guanyat tots els partits que ha disputat fins a la data menys un, a la piscina de l'UVSE Budapest (16-15) en la fase de grups de la competició continental. Van acabar primeres de totes maneres, precisament per sobre de les hongareses. L'Olympiacos torna a estar entre els grans candidats al títol europeu. "Sí que nosaltres hem patit molts canvis aquesta temporada i també hem tingut mala sort amb les lesions, però sabem que al 100% podem guanyar qualsevol equip d'Europa, com ja ho hem demostrat. Estic convençut que elles no estan molt contentes per tenir-nos com a rivals als quarts. Volem guanyar, primer de tot, i si veiem oportunitat de fer-ho de més diferència, millor, perquè sabem que la tornada serà molt dura, en una piscina que sempre juga un paper fonamental", diu el tècnic.
El conjunt dirigit per David Palma va imposar-se a l'Atlètic Barceloneta dimecres passat (19-10) en un test que va servir com a preparació del duel de dissabte. Les marineres s'acaben de classificar per a les 'semis' de l'EuroCup, però ara, lògicament, el nivell puja considerablement. "Era una prova per nosaltres, també per donar rodatge a les jugadores que tornen de lesió. Barceloneta és un molt bon equip, però sabem que Olympiacos està alguns esglaons per sobre", apunta Palma. Les sabadellenques es troben en el seu millor moment des de l'aturada per seleccions del gener i buscaran donar una primera passa a casa per ser una vegada més a la final four de la màxima competició continental.