El Centre d’Esports visita la ciutat esportiva de Paterna aquest diumenge (12 h) per a viure un duel directe i decisiu. L’última jornada arriba carregada d’al·licients i amb els objectius encara per certificar. El Sabadell és quart i visita un València Mestalla que és cinquè, però amb els mateixos punts. “Veig l’equip molt bé, amb intensitat i ganes de sumar els punts”, afirma el capità Sergio Cortés.
L’equip arribarà després de golejar el Badalona Futur el diumenge passat, però recordant el dia del derbi per tenir l’exemple més clar del que no es pot tornar a repetir. “Ens va fer molt mal i no podem oblidar el que va passar. L’altre dia vam poder guanyar, però encara no hem aconseguit res”, admet.
Si no hi ha cap contratemps, el tècnic David Movilla podrà comptar amb tota la plantilla a excepció del lesionat ‘Tiko’ Iniesta i el sancionat Ryan Bakayoko, que es perdria aquesta última jornada i l’anada d’un hipotètic play-off després de la seva expulsió contra el Futur. Sí que estaran disponibles Marc Vargas, que es va retirar amb molèsties el diumenge passat per un cop, i també altres futbolistes com José Ortega o Arthur Bonaldo es podrien afegir a una convocatòria que ja va tenir els sonats retorns de Ton Ripoll i Jan Molina la setmana anterior.
Al davant estarà un Mestalla que també depèn d’ell mateix per fer play-off i que no voldrà jugar-se-la a la carambola de resultats amb Torrent o Espanyol ‘B’ com a equips implicats. “Hem de saber quins són els seus punts febles i els forts. També haurem de saber jugar les nostres armes, l’experiència, el fet de saber estar... però sent conscients de transcendència del partit”, assegura Cortés.
El conjunt ché és un filial a l’ús. Un equip jove amb molt de talent, però certa irregularitat. L’equip entrenat per Miguel Ángel Angulo ha anat barrejant bons resultats contra equips de la zona alta i en places complicades juntament amb algunes ensopegades força inesperades. 75 arlequinats seran presents al Puchades. També el sector local s'omplirà segons ha anunciat el mateix club després de les peticions dels abonats i socis valencianistes.
Quaranta enfrontaments entre ambdós equips
Pel que fa als precedents, Mestalla i Sabadell s'han enfrontat en una quarantena d'ocasions amb un balanç favorable als arlequinats de quinze victòries, catorze empats i onze triomfs chés. A l'escenari del diumenge, està molt més repartit: quatre victòries per cada equip i set empats en quinze duels.
L’últim enfrontament entre ambdós conjunts a l’escenari d’aquest diumenge va acabar amb una còmoda golejada de l’equip, en aquell moment, entrenat per Antonio Hidalgo. Edgar Hernández va obrir el camí des del punt de penal i Aitor Pascual i Xavi Boniquet van sentenciar un enfrontament que va servir per consolidar el Centre d’Esports al lideratge en una temporada que va acabar amb l’ascens a Marbella. En el partit de la primera volta, el resultat va ser d'empat a 1. Peque Polo va avançar els homes de David Català, mentre que Carlos Alós va igualar en estratègia. Ara, es jugaran els objectius de la temporada a noranta minuts i en una jornada de transistors.