ARA A PORTADA
La màgia del teatre de proximitat (o quan la bona sintonia és encomanadissa)
- Identificat el presumpte autor de la crema d'un contenidor
Publicat el 26 de novembre de 2019 a les 12:00
Actualitzat el 26 de novembre de 2019 a les 22:11
Cada vegada que Escènics estrena una obra, despistats i espectadors de reacció lenta es queden sense entrada. Amics, família i coneguts ho exhaureixen tot, fanàtics incondicionals. I la companyia de teatre es veu obligada a obrir la porta a allargar la representació un parell de caps de setmana més. Amb Un carrer. Una verge. I tots al fòrum, dirigida per Esteve Gorina, probablement passarà el mateix.
L'obra, inspirada en comèdies de Plaute, trasllada el públic a un carrer de Roma. Allà, a tall general, hi conviuen senyors benestants, esclaus i prostitutes. Un retrat de la societat d'aleshores, malauradament amb una ombra massa allargassada.
Ara bé, és una comèdia musical. D'entrada, tot cantant, ja t’avancen el final feliç: “Ja n’hi ha prou de drames, no volem plorar!”. I no t’enganyen: escenes còmiques, humor distès i un enfilall de trames enrevessades que, abans d'arribar al final, conflueixen. Aleshores tot esclata pels aires, arriba el clímax, el públic s’ho passa pipa. En part, gràcies al caràcter del protagonista, Pseudolus, un esclau barrut amb un do natural per oferir solucions que enreden encara més la troca.
Però el que de veritat cada temporada esgota entrades és la bona sintonia -molt encomanadissa- dels actors. La màgia del teatre de proximitat, a més, queda magnificada per la sala de La Bàscula. Un teatre en format de bar, copa de cava i pastetes inclòs.
Els actors gaudeixen, perfectament compenetrats a cada escena, i així ho transmeten. A darrere hi ha hores d'arremangar-se i tot flueix. L’espectador se n’impregna i surt content, trempat, amb les tornades enganxades al cap: “No volem, no volem, no volem plorar!”.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Sabadell retrà homenatge al filòsof Pere Lluís Font
-
Cultura i oci
La Fundació Òpera a Catalunya rep la Medalla d'Or del Gran Teatre del Liceu
-
Cultura i oci
Xavier Puig: "El Beethoven de 'Missa solemnis' ens parla encara avui amb força i veritat"
-
Cultura i oci
Tots els espectacles per a la primera infància del festival elPetit a Sabadell
-
Cultura i oci
El musical ‘Pinocchio’ finalitza la seva trajectòria amb 11.200 espectadors
-
Cultura i oci
Gara Roda, Rosa Renom i Abel Garriga triomfen als Premis Butaca 2025