ARA A PORTADA
- Òmnium Cultural recull signatures per reclamar l'amnistia dels polítics independentistes empresonats
Publicat el
20 de febrer de 2021 a
les 16:00
Actualitzat el
19 de febrer de 2021 a les
23:56
Fins i tot en el camí cap a la mort, Arcadi Oliveres ho farà a la seva manera. En aquest cas, no pas des de la foscor o la por (almenys així expressada) a la mort. Ans al contrari: després que li hagin diagnosticat una greu malaltia –que posarà fi a la seva vida en un curt termini–, la família d’Oliveres ho ha comunicat a la societat civil. Fins i tot han obert una web (Paraules per a l’Arcadi) que en pocs dies s’ha omplert de milers de comentaris fraternals. I és que tothom coneix l’Arcadi.
També és força famós a Sabadell. Oliveres va néixer a Barcelona, però ha fet gran part de la seva vida al Vallès. I més concretament a Sant Cugat, on resideix amb la seva dona, Janine Künzi. Però l’uneix una llarga història a Sabadell, que es comença a teixir –com a mínim– l’any 1980. Va ser aquell any en què Oliveres va començar a exercir com a professor d’economia a l’Escola d’Estudis Empresarials de Sabadell, al carrer del Jardí, tot pertanyent a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Des de llavors continuà treballant com a docent en aquesta universitat. L’any 1992 s’ubicà al campus de Bellaterra. El mateix Oliveres ha reconegut aquests dies que calcula haver tingut uns 17.000 alumnes al llarg de la seva carrera universitària. Caldrà atribuir-ne alguns centenars o fins i tot algun miler de Sabadell.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Dues companyies de Sabadell actuaran al Fòrum Vallesà Amateur de Teatre
-
Cultura i oci
El patrimoni històric i l'art de Sabadell s'exhibiran durant la Festa Major
-
Cultura i oci
150 Saballuts porten els castells de Sabadell fins a Estocolm: "És un orgull!"
-
Cultura i oci
David Vila i Ros publica ‘La llengua i tu’, una defensa del català des de l’ús quotidià
-
Cultura i oci
Com sona l’estiu a Sabadell?
-
Cultura i oci
Ramiro Fernández i l’estudi on fa cinquanta anys que construeix el seu món ideal