
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
El pintor Oriach i Soler rep l'homenatge de la Bosch i Cardellach

- Els contagis s’enfilen fins a xifres de fa mig any
Publicat el 30 de juny de 2021 a les 11:34
Actualitzat el 30 de juny de 2021 a les 12:09
La Fundació Bosch i Cardellach ha reconegut com a Bàrbar de l'any el pintor Xavier Oriach i Soler (Sabadell, 1927). Amb aquest petit homenatge en to informal es distingeix la labor i la significació d'un artista sabadellenc singular i de projecció internacional.
L'acte es va fer dilluns l'auditori de l'Espai Cultura (Fundació 1859 Caixa Sabadell) en format presencial que ens retorna –de mica en mica– a la normalitat.
Oriach, de 93 anys, ha viscut a Sabadell, València, París i Normandia. Va formar part del Grupo Z, entre 1948 i 1950, per traslladar-se després a la capital francesa, on va entrar en contacte amb l’Escola de París. L'any 1953 va participar en la primera edició del Saló Biennal de Belles Arts que es presentava a la Caixa Sabadell. La tardor del 2013, el Museu d’Art li va organitzar una exposició retrospectiva.
[caption id="attachment_189057" align="aligncenter" width="700"]
Un instant de l'homenatge / LLUÍS FRANCO[/caption]
https://www.diaridesabadell.com/2021/03/21/quan-el-nom-de-sabadell-travessava-fronteres/

Notícies recomenades
-
Cultura i oci Descobrint i gaudint amb Benet Casablancas
-
Cultura i oci 7 plans per fer a l'agost a Sabadell i no envejar (tant) el viatge a Bali de la teva amiga
-
Cultura i oci El talent que pren i dona forma als carrers de Sabadell
-
Cultura i oci La Capella, un oasi en el desert estiuenc: "Aquí sempre sona música"
-
Cultura i oci L’Orquestra Simfònica del Vallès acompanyarà el debut de Serena Sáenz al Festival de Música de Torroella de Montgrí
-
Cultura i oci La llavor sabadellenca de l'Escola Catalana del Tapís