Albert Gonzàlez dirigeix la Cia AlGalliner, la qual interpreta ‘El Muntaplats’/ LLUÍS FRANCO[/caption]
Com veus l’escena teatral sabadellenca, actualment?
Sabadell té un gran potencial. Però cal diferenciar entre teatre amateur i professional. L’amateur té la seva afició i està consolidat. Ara falta suport als professionals, especialment per part de les administracions. S’ha de cuidar el talent local. La nostra companyia, per exemple, en comptes d’estar a un espai municipal ha anat a un off.
Feu residència a la sala La Quartera?
No estrictament, però ara sí que estrenem sempre a La Quartera; perquè ens permet fer temporada, encara que sigui curta. En canvi, abans estàvem a L’Estruch –que estava molt bé–, però només podíem fer la funció de l’estrena.
La Quartera és una sala polivalent, sense estructura teatral fixa. Això demostra les possibilitats de fer?
Demostra que es pot fer una programació relativament estable. El públic habitual de La Quartera encara s’està creant. Però ens n’estem sortint. L’aposta de la sala és, més que no portar cares conegudes, apostar pel sector local. I no només la Cia AlGalliner, evidentment. Ara fa unes setmanes, la Cia Amfiteatre, de Tom Colomer, va estrenar el seu muntatge d’Un enemic del poble.
ARA A PORTADA
-
Les pastisseries de Sabadell tanquen un Sant Joan amb vendes a l'alça i la coca de crema guanyant terreny Marta Ordóñez
-
Sant Joan encén Sabadell amb 20 revetlles i quatre fogueres a diferents barris de Sabadell Marta Ordóñez
-
VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Relleu a la presidència de la UES: Xavier Oller substitueix Josep Maria Manyosa Aleix Pujadas Carreras
Albert Gonzàlez: “Titllen d’insolidari qui qüestiona les normes”
- Els sabadellencs de més de 40 anys es poden vacunar sense cita al punt mòbil del Mercat de Zona Hermètica fins a les 14 h
Publicat el
10 de juliol de 2021 a
les 08:00
Actualitzat el
10 de juliol de 2021 a les
19:58
Per què heu optat per adaptar un Harold Pinter?
Doncs perquè no n’havíem fet cap. I això suposava un repte. Però és que a més és una obra amb molt de subtext polític, tot i que no ho sembla. De fet, El Muntaplats és una metàfora del sistema. De com anem rebent ordres i existeix una obediència cega cap al poder.
I té un paral·lelisme amb el món d’avui?
No només amb el món contemporani, sinó amb la crisi sanitària que estem vivint. Un moment en què si qüestionaves les normes sobre la Covid, et podien titllar d’insolidari. I tothom obeïa. És clar, jo vaig trobar aquest paral·lelisme.
Ja vam veure ‘El Muntaplats’ en la seva estrena, a La Quartera, i potser no vam entendre aquest plantejament. El final també ens va deixar dubtant...
Perquè té un final molt ambigu, molt obert. I això és el fet interessant. No saps fins a quin punt els protagonistes saben el que passa. L’important és el subtext.
Obeïm molt?
En part sí. I a més, ho fem servir com a excusa. Que eren ordres. Per exemple, al judici dels presos de l’1 d’octubre, quan els policies deien que ells havien atonyinat la gent perquè complien ordres. Que ja ha estat explicat per Hannah Arendt en La banalitat del mal, sobre el comportament dels nazis.
[caption id="attachment_190231" align="aligncenter" width="700"]
Albert Gonzàlez dirigeix la Cia AlGalliner, la qual interpreta ‘El Muntaplats’/ LLUÍS FRANCO[/caption]
Com veus l’escena teatral sabadellenca, actualment?
Sabadell té un gran potencial. Però cal diferenciar entre teatre amateur i professional. L’amateur té la seva afició i està consolidat. Ara falta suport als professionals, especialment per part de les administracions. S’ha de cuidar el talent local. La nostra companyia, per exemple, en comptes d’estar a un espai municipal ha anat a un off.
Feu residència a la sala La Quartera?
No estrictament, però ara sí que estrenem sempre a La Quartera; perquè ens permet fer temporada, encara que sigui curta. En canvi, abans estàvem a L’Estruch –que estava molt bé–, però només podíem fer la funció de l’estrena.
La Quartera és una sala polivalent, sense estructura teatral fixa. Això demostra les possibilitats de fer?
Demostra que es pot fer una programació relativament estable. El públic habitual de La Quartera encara s’està creant. Però ens n’estem sortint. L’aposta de la sala és, més que no portar cares conegudes, apostar pel sector local. I no només la Cia AlGalliner, evidentment. Ara fa unes setmanes, la Cia Amfiteatre, de Tom Colomer, va estrenar el seu muntatge d’Un enemic del poble.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Albert Gonzàlez dirigeix la Cia AlGalliner, la qual interpreta ‘El Muntaplats’/ LLUÍS FRANCO[/caption]
Com veus l’escena teatral sabadellenca, actualment?
Sabadell té un gran potencial. Però cal diferenciar entre teatre amateur i professional. L’amateur té la seva afició i està consolidat. Ara falta suport als professionals, especialment per part de les administracions. S’ha de cuidar el talent local. La nostra companyia, per exemple, en comptes d’estar a un espai municipal ha anat a un off.
Feu residència a la sala La Quartera?
No estrictament, però ara sí que estrenem sempre a La Quartera; perquè ens permet fer temporada, encara que sigui curta. En canvi, abans estàvem a L’Estruch –que estava molt bé–, però només podíem fer la funció de l’estrena.
La Quartera és una sala polivalent, sense estructura teatral fixa. Això demostra les possibilitats de fer?
Demostra que es pot fer una programació relativament estable. El públic habitual de La Quartera encara s’està creant. Però ens n’estem sortint. L’aposta de la sala és, més que no portar cares conegudes, apostar pel sector local. I no només la Cia AlGalliner, evidentment. Ara fa unes setmanes, la Cia Amfiteatre, de Tom Colomer, va estrenar el seu muntatge d’Un enemic del poble.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Tota la programació del festival Indocumentari, que torna a Sabadell
-
Cultura i oci
Pau Gómez Calvo: "Els àpats són espais de relació amb les persones que estimem"
-
Cultura i oci
Joan Carles Sunyer: "Hem de cuidar la identitat del Fresc perquè no perdi mai la singularitat"
-
Cultura i oci
Un mal d’esquena fa guanyar el Premi Prudenci Bertrana
-
Cultura i oci
Pep Sala (Sau): “El Carles estaria content que la gent el recordés amb tanta estima”
-
Cultura i oci
Jordi Campoy Boada guanya el Prudenci Bertrana amb 'Fer cantar els arbres'