ARA A PORTADA
-
La baixada de la natalitat arriba a les aules: l'eliminació de línies sobrevola els pupitres Marc Béjar Permanyer
-
Prohibir les xarxes socials als menors de 16 anys: una proposta en la "direcció adequada", però "difícil d'executar" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
“Això és terra de ningú i està abandonat”: Queixes per l'estat d'un aparcament de Can Feu Aleix Pujadas Carreras
-
Inversió milionària de l'Ajuntament de Sabadell per a millorar la Nova Creu Alta Marc Segarra Rodríguez
-
Palmes i palmons, enguany a la benedicció
Cistelleries com Cal Mascalns venen palmes i palmons aquesta setmana, de cara a Diumenge de Rams
- L'OAR Gràcia sobreviu a una situació molt complicada a Sant Esteve (30-31)
Publicat el
06 d’abril de 2022 a
les 16:11
Actualitzat el
07 d’abril de 2022 a les
09:53
Poques activitats suspeses per mor de la Covid-19 no s'han recuperat ja. Una de les darreres és el Diumenge de Rams, que enguany tornarà a comptar amb la tradicional Benedicció de Rams.
A Sabadell, per exemple, l'acte central tindrà lloc a la plaça de Sant Roc, on s'oficiarà la beneïda de l'Església de Sant Fèlix. Serà diumenge a les 12 h. Posteriorment se celebrà la missa. Ja a la tarda, hi haurà el Via Crucis (18.30 h), Vigílies (19.30 h) i missa (20 h) i altres oficis de Setmana Santa.
Les palmes i palmons han viscut dos anys sense benedicció, tot i que no ha estat impediment perquè molts ciutadans els adquirissin. Entre d'altres, a botigues com a Can Masclans (carrer Sant Antoni). Tant és així que l'any 2021 van exhaurir tot el gènere el dijous (res dies abans de Diumenge de Rams). "És cert que en vam portar una mica menys, en previsió de com estaven les coses", explica Ana Gumí, responsable de la botiga juntament amb el seu germà Miquel Gumí.
I és que la Setmana Santa de l'any passat va caure la darrera setmana de març (uns quinze dies abans que aquest 2022), just sortint dels confinaments comarcals.
Malgrat que palmes i palmons son part del Patrimoni Immaterial de la Mediterrània (i per extensió, en part del Vallès), avui dia ja no es veuen aquests elements penjats als exteriors de les cases angleses de la ciutat.
Tota manera, a Cal Masclans, concretament, trobareu material que prové dels camps d’Elx, a Alacant. N'hi ha de palmons de fins a dos metres i mig d’alçada o de tan sols 50 centímetres, alguns d'elles escabetxats (o sigui, amb la fulla raspada). També palmes (que equivalen a un palmó treballat per la mà de l’artesà), amb tot tipus d'ornamentacions.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Laura Conejero: “Els humans potser no ho hem fet tan bé al món i mereixem ser substituïts”
-
Cultura i oci
Cinc artistes units per un gerro de ceràmica trencat
-
Cultura i oci
L'Orfeó de Sabadell farà ressonar els versos de Maragall al Teatre Principal
-
Cultura i oci
El Cineclub Sabadell convida l’actriu Assumpta Serna a la projecció de 'Matador'
-
Cultura i oci
Mor el director de fotografia Tomàs Pladevall, "un mestre de la llum"
-
Cultura i oci
Quan un impuls salva una vida i funda una òpera