
ARA A PORTADA
-
Belausteguigoitia (BBVA): “No hi ha cap avantatge a esperar una hipotètica segona oferta” Manel Camps
-
-
“Només podem obrir l’alberg per a persones sense llar si estem per sota dels 2 ºC” Jan Cañadell Puigmartí
-
El sensellarisme creix un 145% en cinc anys: "Un problema inesperat et pot canviar la vida en un moment" Jan Cañadell Puigmartí
-
Genís Roca presenta el seu llibre 'La revolució inevitable' a Sabadell: "No vivim encara en una ciutat digital; estem en trànsit" Sergi Gonzàlez Reginaldo
Com era el Rodal agrari?

- L'OAR Gràcia sobreviu a una situació molt complicada a Sant Esteve (30-31)
Publicat el 15 d’abril de 2022 a les 20:51
Actualitzat el 18 d’abril de 2022 a les 11:50
La Fundació 1859 Caixa Sabadell ha dissenyat una exposició per commemorar el 50è aniversari del Museu de la Vida al Camp i del Centre d’Activitats Ambientals de Can Deu.
L’exposició es podrà visitar gratuïtament tots els diumenges fins al 16 d’octubre de 2022 ,a la sala d’exposicions temporals del pati de la masia, en horari de 12.30 a 14.30 h.
Espai Natura. 50 anys de cultura i natura fa un recorregut per la història de la finca de Can Deu, emmarcant-la en el context del rodal agrícola de Sabadell.
També explica com i perquè es va crear l’actual Museu de la Vida al Camp, l’inici pioner l’any 1976 de les activitats pedagògiques en el que esdevindrà amb el temps l’actual Centre d’Activitats Ambientals.
L’exposició fa un recorregut per la història de la finca de Can Deu des de 1415 fins l’actualitat, emmarcant-la en el context del rodal agrícola del Vallès: l’adopció del nom actual l’any 1629 amb el matrimoni de l’Elisabet Sallent amb en Jaume Deu, la vinculació amb la família dels Amat de Palou al segle XVIII, la crisi de la fil·loxera a finals del XIX...
Caixa Sabadell comprà la finca l’any 1964. La idea de crear una exposició d’eines i estris de pagès nasqué l’any 1968 amb el desig de fer arribar al públic, i en especial als escolars, una mostra de la feina agrària de la comarca. S’inaugurà el 21 d’abril de 1972.

Notícies recomenades
-
Cultura i oci Per què tantes dècades de silenci sobre Fina Miralles?
-
Cultura i oci Sabadell fa lloc a la poesia: "Vivim temps molt foscos, la necessitem"
-
Cultura i oci La visita a Sabadell de Caye Casas, el director que ha impressionat el mestre del terror Stephen King
-
Cultura i oci Josep Pujol: "Les creences poden ser un trampolí o una trampa"
-
Cultura i oci La sabadellenca Fina Miralles guanya el premi nacional d'Arts Plàstiques
-
Cultura i oci El documental ‘Temps mort’, de Fèlix Colomer, arriba a la televisió