ARA A PORTADA
El 42è Premi BBVA Sant Joan de literatura catalana queda desert
Optaven al premi 113 obres de diferents gèneres de prosa literària

- Els estudiants de la UAB podran triar entre avaluació única o contínua
Publicat el 02 de juny de 2022 a les 17:30
Actualitzat el 03 de juny de 2022 a les 13:00
El jurat de la 42a edició del Premi BBVA Sant Joan ha decidit no adjudicar el premi a cap dels 113 originals que aquest any optaven al guardó. La decisió del jurat es fonamenta en el dret de no adjudicar el premi si cap de les obres presentades no assoleix la qualitat mínima per ser publicada. Amb tot, el jurat reconeix els mèrits parcials d’algunes de les obres que han passat a la deliberació final.
Tot i superar per segon any consecutiu el rècord d’obres admeses, aquesta és la sisena ocasió en què el jurat deixa deserta la distinció al llarg dels seus 42 anys d’història. Amb anterioritat van quedar desertes les edicions dels anys 1987, 1991, 2002, 2007 i 2019. El guardó va ser creat per l’Obra Social de Caixa Sabadell al 1981, en un moment en què la literatura catalana vivia una empenta renovada pels nous temps històrics.
Entre les 113 obres rebudes a concurs enguany han predominat les novel·les (94), seguides de 9 reculls de narracions, 3 memòries i biografies, 3 dietaris, 2 llibres de viatge i 2 assajos. La procedència dels originals han estat: província de Barcelona (70), Lleida (8), Girona (7), Tarragona (7). Així mateix, 12 del País Valencià, 6 de les Illes Balears, 2 d’Andorra i 1 d’Alemanya. Actualment, el Premi està convocat i organitzat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i compta amb el suport de BBVA.
https://www.diaridesabadell.com/2021/06/29/roser-caminals-guanya-el-41e-premi-bbva-sant-joan-de-literatura-catalana-amb-garbo-parla/
El seu objectiu és fomentar l’escriptura i la lectura en català. És un dels pocs de la seva categoria i dotació que admet obres de les diferents modalitats de prosa literària (novel·la, narració, relat de viatges, memòries, biografia, diari, etc.), inèdites i escrites originalment en llengua catalana, independentment de quina sigui la nacionalitat o residència de l’autor.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci Genís Roca presentarà 'La revolució inevitable' a la Llar del Llibre
-
Cultura i oci David Casanova i Pau Armengol, talent local a la temporada de Joventuts Musicals
-
Cultura i oci Homenatge a Feliu Formosa a la Setmana del Llibre
-
Cultura i oci FOTOS | Els pirates desenfunden l’espasa al Teatre Sant Vicenç
-
Cultura i oci David Baró: “Quan vaig al dentista, faig autohipnosi i no necessito anestèsia”
-
Cultura i oci Miquel Tejada dirigeix el 'Fantasma de l'òpera' davant 1.500 persones: "Si tens por, millor que no t'hi posis"