ARA A PORTADA
Neix la companyia Teatre Estable de Sabadell, formada per actors de renom
S'estrenaran al Teatre Principal amb l'obra 'Assedegats', de Ronán Noone

- Neix la companyia Teatre Estable de Sabadell, formada per actors de renom
Publicat el 13 d’octubre de 2022 a les 17:34
Teatre Estable de Sabadell (TeS) s'estrena el 22 d'octubre (20h) amb Assedegats, la primera obra de l'irlandès establert als Estats Units Ronán Noone que es representa a Catalunya i en català. La nova companyia neix amb la voluntat d'establir a Sabadell un centre de creació d'arts escèniques professionals que consolidi la ciutat en el panorama teatral del país. Tant la formació com la seva primera producció es van presentar dijous a L'Estruch Fàbrica de Creació de Sabadell, on aquests dies s'està desenvolupant la residència tècnica de l'espectacle com a pas previ a la seva estrena al Teatre Principal de Sabadell.
El TeS manlleva el nom d'un antic grup que els anys 90 del segle passat va ser la companyia estable del Teatre la Faràndula de Sabadell, on va estrenar diversos espectacles. Amb aquest precedent al cap, els actors Artur Trias i Santi Ricart van decidir impulsar la creació de l'Associació Joan Oliver, a la qual han implicat noms en majúscula de l'escena catalana com el poeta i dramaturg Feliu Formosa, el traductor Joan Sellent o els actors Lluis Villanueva i Rosa Renom, entre d'altres.
El TeS, el primer projecte d'aquesta associació, vol esdevenir una companyia de referència tant a la ciutat com en clau nacional, descentralitzant la producció teatral i, a la vegada, dinamitzant el sector amb iniciatives que vagin més enllà de la producció i entrin en el camp de la formació, la creació de públics o el foment de la dramatúrgia, per exemple. Així mateix, entre els seus objectius hi ha "treballar sempre que sigui possible amb professionals sabadellencs de les arts escèniques, tant pel que fa a la interpretació com en els àmbits tècnic i de gestió", explica Santi Ricart.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci Som els llibres que ens han marcat
-
Cultura i oci Abel Garriga: "A Broadway es pot fallar, el tema és que no hi tornis"
-
Cultura i oci "Hi ha papers que omplen la nevera i d’altres, el cor. Aquest, tots dos"
-
Cultura i oci Sabadell atraca els Premis Teatre Barcelona
-
Cultura i oci Josep Barceló i Aida Llop, confidents de Roald Dahl
-
Cultura i oci El cor Jove Nacional de Catalunya interpreta Benet Casablancas