ARA A PORTADA
Presentació del llibre 'Deportats. Sabadellencs als camps nazis' al Casal Pere Quart
L'obra és fruit de la investigació i la documentació conservada a l’Arxiu Històric de Sabadell
- Ven'nus actua per primera vegada a Sabadell, a la CavaUrpí
Publicat el 23 de març de 2023 a les 16:52
Actualitzat el 23 de març de 2023 a les 22:47
Aquest dijous, 23 de març, a les 18.30 h, es presenta al Casal Pere Quart el llibre-catàleg Deportats. Sabadellencs als camps nazis (1940-1945), editat pel Museu d’Història, que descriu les històries de vida dels sabadellencs que van ser deportats als camps de concentració i d'extermini nazis.
Tot plegat és fruit d’una investigació que ha aprofundit en l’anàlisi de la documentació conservada a l’Arxiu Històric de Sabadell, en altres arxius nacionals i internacionals i especialment en els arxius particulars conservats per les famílies i descendents d’aquests deportats.
Hi assistiran Marta Morell, tinenta d’alcaldessa de Feminisme, Benestar animal i Participació; Carles de la Rosa, regidor de Cultura; Jordi Font, director del Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya; Plàcid García-Planas, reporter; Marta Simó, sociòloga; David Serrano, doctor en Filologia; i Genís Ribé, autor del llibre-catàleg.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Buhos inaugurarà el Festival Observa 2026
-
Cultura i oci
Premi Nacional de Cultura per la feina d’Eulàlia Ribera
-
Cultura i oci
“Quan era petit, abaixava el volum de la televisió i feia les veus dels personatges”
-
Cultura i oci
El Trio Avec Plaisir oferirà un recital amb música de tardor
-
Cultura i oci
Si la història de la música fos un lloc més just per a les dones
-
Cultura i oci
El bar de la Creu de Barberà que recorda el seu passat com a cinema: "Hi havia anat quan sortia de treballar"