ARA A PORTADA
-
La contaminació a Sabadell va caure l’any 2025, abans de l'activació de la zona de baixes emissions Albert Acín Serra
-
-
Montserrat Termes, economista: "Davant dels desastres naturals, és més barat prevenir que curar" Jan Cañadell Puigmartí
-
Canvis en el cens de l'amiant de Sabadell: on s'ha actuat els últims anys i quins reptes queden? Redacció
-
La construcció d'habitatges a Sabadell frena el 2025 després d'anys de creixement Aleix Pujadas Carreras
L'Arxiu Històric suma 2.000 imatges noves després de rebre dues donacions d'alt valor
Ja ha iniciat el tractament arxivístic per garantirne la conservació i posar-les a disposició de la ciutadania al més aviat possible
- L'Arxiu Històric suma 2.000 imatges noves després de rebre dues donacions d'alt valor
Publicat el
06 de juny de 2023 a
les 17:46
Actualitzat el
07 de juny de 2023 a les
13:02
L’Arxiu Històric de Sabadell (AHS) ha rebut dos valuosos reculls de fotografies. D’una banda, les instantànies fetes per Francesc Pulit Tiana, un pioner de la fotografia de finals del segle XIX. Es tracta d’un fons que havia estat conservat per les seves filles. D’altra banda, la col·lecció de fotografies d’Esteve Renom Pulit. De fet, les dues donacions estan relacionades perquè Francesc Pulit Tiana era l’avi de qui ha estat un dels col·leccionistes més rellevants de Sabadell els darrers anys.
Francesc Pulit Tiana (Sabadell, 1869-1940) era un comerciant de teixits i olis que a finals del segle XIX viatjava molt per Europa. La curiositat pel progrés tecnològic i les belles arts el va portar a comprar una càmera durant un viatge a París i a convertir-se en un pioner de la fotografia amateur a la ciutat. Al mateix temps, Pulit Tiana era considerat una de les ànimes de l’Acadèmia de Belles Arts, des d’on va promoure el primer curs de fotografia el 1892.
Com a fotògraf amateur, destaca el seu interès per documentar la vida quotidiana de Sabadell la dècada de 1890. Són seves, per exemple, les primeres vistes urbanes amb gent pels carrers en moments socialment rellevants, com podia ser una fira, la sortida de l’església de Sant Fèlix el diumenge o la vida un dia festiu a la plaça de Sant Roc.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Els Mourelo, una família unida per l’amor pel rock
-
Cultura i oci
“És molt important que els nadons visquin les arts escèniques”
-
Cultura i oci
L’òpera ‘Push!’ torna a la Faràndula: un supervivent de l’Holocaust pot creure en la bondat?
-
Cultura i oci
Rabassaires, un celler únic que elabora vi a Sabadell
-
Cultura i oci
Sabadell acollirà la Fira Àpat Vallès, sobre gastronomia catalana
-
Cultura i oci
L'exposició 'La fàbrica transparent' reflexiona sobre les transformacions del món laboral en l'era digital