La Cobla Mediterrània interpretarà Pau Casals

És el segon concert de Joventuts Musicals del Festival Internacional de Música

Publicat el 25 de juny de 2024 a les 12:50

Joventuts Musicals dedicarà a la música de cobla el pròxim concert del seu Festival Internacional de Música de Sabadell, aquest dijous al Casal Pere Quart (20 h). Ja fa més de 15 anys que el festival confia a l’Associació sabadellenca Músics per la Cobla la responsabilitat de la part artística d’aquest concert.

En aquesta ocasió, la Cobla Mediterrània interpretarà música de Pau Casals, ja que aquest any que es commemora el cinquantenari del traspàs del mestre. . S’interpretaran 6 sardanes del compositor.

El concert serà dirigit pels mestres Antoni Ros-Marbà i Bernat Castillejo, de la Cobla Mediterrània. Completaran el concert sardanes i obres creades a l’entorn de Pau Casals com ara una sardana del seu germà Enric.

Tenint en compte la proximitat de dues dates més entre les importants en el món de la sardana i la cobla, com són el centenari de la visita d’Igor Stravinsky a Barcelona i el centenari de la mort de Juli Garreta, també s’hi ha inclòs una transcripció per a cobla d’un fragment de L’ocell de foc, del mestre rus, i dues sardanes del compositor guixolenc.