ARA A PORTADA
-
Sabadell La zona blava ja torna a ser de pagament a Sabadell: "S'ha fet curt!" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
-
Sabadell Cap de setmana mogut a les carreteres de Sabadell: alcohol, drogues i conductors sense carnet Jan Cañadell Puigmartí
-
Vallès FGC recupera el recorregut sencer a la línia Barcelona–Vallès després de les obres per renovar la via M. B.
- Un mural més per a Tintín a Sabadell
- León Guerrero
- Periodista
Publicat el
06 d’agost de 2024 a
les 16:52
Al carrer de Marià Fortuny, al costat de la plaça de Ricard Simó hi haurà un nou mural d’un dels reporters més llegendaris de la ficció: en Tintín del mestre belga Hergé. El jove periodista ja és un vell conegut de la ciutat, aquesta nova creació serà el tercer mural d’homenatge a Tintín a la capital vallesana, obra de David Torras, conegut com a JOKE, amb la col·laboració de l’Associació Tintinaire de Sabadell. L’objectiu és consolidar Sabadell com a ciutat tintinaire.
En paraules del tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas: “l’impuls d’aquest mural forma part del compromís de fer de Sabadell una ciutat tintinaire i de continuar endavant amb els murals, de manera que en un futur puguem fer un mapa amb les localitzacions i que, així, a més de l’homenatge i record a una figura tan coneguda i estimada, comptem també amb aquestes rutes com un element turístic més que ens porti gent a la ciutat”.
La nova obra de JOKE s’afegirà als dos murals de l’artista Werens ubicats al carrer de Jesús, on trobem als incompetents però entranyables gendarmes Dupond i Dupont acompanyant Tintín i el seu amic Xang mentre prenen un cafè a la façana dels Cafès Pont. L’altre mural situat a la nova plaça davant la Puríssima, presenta a Tintín i el seu lleial gos Milú a punt de xocar amb el capità Haddock que es troba a l’altra cantonada que fuig d’un dels símbols icònics de Werens: les abelles. Des de l’ajuntament comuniquen estar impulsant diverses accions en relació amb la creació més coneguda d’Hergé, des de conferències fins a taules rodones.
Per ara, l’obra de Joke és una incògnita. A la paret on se situarà el mural trobem pintat un fons que alterna els colors blau cel i blanc i els marcs de diversos quadres que recorden als mítics retrats de personatges en les tapes dels còmics d'Hergé.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Els Saballuts reprenen els assajos amb el repte de recuperar els folres i fer un pas endavant
-
Cultura i oci
Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell
-
Cultura i oci
Dues companyies de Sabadell actuaran al Fòrum Vallesà Amateur de Teatre
-
Cultura i oci
El patrimoni històric i l'art de Sabadell s'exhibiran durant la Festa Major
-
Cultura i oci
150 Saballuts porten els castells de Sabadell fins a Estocolm: "És un orgull!"
-
Cultura i oci
David Vila i Ros publica ‘La llengua i tu’, una defensa del català des de l’ús quotidià