ARA A PORTADA
-
Sabadell Sabadell frega els 40 ºC en un episodi de calor intensa, però sense batre rècords Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Sabadell Acord a dues bandes per aplacar el soroll de les terrasses a Sabadell: cinc mesures per a reduir les queixes Marta Ordóñez
-
Sabadell Consulta les notes de tall 2026 a les universitats: desbanquen Física i Matemàtiques, la més alta dels últims anys Sergi Gonzàlez Reginaldo
Sabadell acollirà més de 350 participants en la 42a Trobada Nacional de Trabucaires de Catalunya
Cultura i oci
Més de 43 colles assistiran a la cita, els dies 28 i 29 de setembre
- Els 'secrets' al descobert de la necròpolis de Can Piteu-Can Roqueta
Publicat el
20 de setembre de 2024 a
les 13:36
El món trabucaire celebrarà a Sabadell el cap de setmana del 28 i 29 de setembre la seva trobada anual, amb la participació de 352 trabucaires d’un total de 43 colles d’arreu de Catalunya i una de Castelló, que hi participa com a convidada. Serà la 42a edició d’aquesta Trobada Nacional, un espai per reivindicar el rol dels trabucaires en la cultura tradicional catalana. Aquesta activitat forma part de la Capitalitat Cultural 2024.
L’Associació Trabucaires de Gràcia – Colla Antiga de Sabadell actuarà d’amfitriona en aquesta celebració, per la qual ha dissenyat un programa d’activitats. Aquesta serà la reunió amb major participació en nombre de colles (43 de les 64 Federades a la Coordinadora de Trabucaires de Catalunya).
Per tal de fer una Trobada segura, el divendres 27 s’organitzaran xerrades per a infants i altres per a adults per explicar la prevenció a l'exposició al soroll dels explosius així com tallers per donar a conèixer el món trabucaire.
Entre les activitats del programa, destaca la galejada nocturna del dissabte 28, al parc de Can Gambús, a les 21.30 h, per anunciar a la ciutat la celebració de la trobada. I el diumenge 29, a partir de les 11 del matí, els participants iniciaran una cercavila des de la plaça del Taulí (en aquest primer tram no es galejarà, per la proximitat de l’hospital) fins a la plaça de Sant Roc. Posteriorment, es farà una recepció oficial als caps de les colles participants, al Saló de Plens de l’Ajuntament.
En acabar la recepció oficial començaran els balls a la plaça de Sant Roc. Hi haurà el Ball del Lleó de la Ciutat cap als i les Trabucaires, i els i les Trabucaires oferiran a la Ciutat el Ball Trabucaire. Per acabar, els galejadors de Sabadell i la Colla de Súria (amfitriona de la propera trobada) faran una galejada. Des de la plaça de Sant Roc, partirà una altra Cercavila amb final al parc de Catalunya. La colla amfitriona de la propera Trobada Nacional recollirà el penó de la Trobada i es farà una Galejada conjunta. La jornada finalitzarà amb un dinar de germanor.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Homenatge a Joan Tassa, el músic que podia "parlar a través de la guitarra”
-
Cultura i oci
La Joventut de la Faràndula bat un nou rècord de 21.900 espectadors
-
Cultura i oci
Shakespeare, viuràs en aquest Fresc
-
Cultura i oci
"Ningú no espera quatre violoncels tocant ‘Flying free’"
-
Cultura i oci
L’Escola d’Òpera de Sabadell escull tres joves promeses
-
Cultura i oci
Com convertir un pàrquing en una desfilada de moda