Sabadell pateix aquests dies una situació de risc per contaminació atmosfèrica, que es produeix a un total de 40 municipis de l’àrea de Barcelona declarats com a zona de protecció especial. Segons la informació facilitada per la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya, hi ha prevista la intrusió de pols sahariana amb concentracions de pols en superfície que superen el límit diari de PM10 (partícules amb diàmetre inferior a 10 micres) i es preveu que aquests valors es mantindran o s’incrementaran els propers dies. La Generalitat ha activat un avís preventiu, que no comporta l’activació de cap pla d’emergència.
En aquesta situació es recomana l’ús del transport públic i minimitzar l'ús del cotxe dins l'espai urbà. També que les persones més sensibles a la contaminació atmosfèrica (amb problemes respiratoris, gent gran i nens petits) evitin fer esforços físics a l'aire lliure. A més, s’avisa les activitats industrials i de generació elèctrica afectades pel Pla que han d’activar els seus protocols de treball.
La situació atmosfèrica d’anticicló que es produeix aquests dies impedeix la incursió de fronts atlàntics i projecta vents càlids del sud, cosa que ha provocat una densa capa de contaminació.
ARA A PORTADA
-
Llevar-se a Banyoles o Vic i anar a fer classe a Sabadell: "Faig tres hores diàries de cotxe. Arribes amb angoixa i nervis" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Es reprèn la circulació de la xarxa de Rodalies de tot Catalunya amb incertesa i algunes queixes Redacció
-
El conductor viral que treu somriures als usuaris de l'autobús: "A casa no em deixen parlar tant i m'han d'aguantar aquí" Marc Béjar Permanyer
-
Els fets de Sentmenat, símptoma de la "lepenització" de la societat: "Les tesis ultra ja han penetrat en la política" Marc Béjar Permanyer
Sabadell en situació de risc per contaminació atmosfèrica
- Els dos últims sabadellencs del 2017
Publicat el 17 de desembre de 2015 a les 20:52
Actualitzat el 26 de febrer de 2021 a les 10:33
Notícies recomenades
-
Sabadell
Denuncien un home a Sabadell per tenir més d'una vintena de galls de baralla en condicions deficients
-
Sabadell
La Crida per Sabadell planteja un espai de memòria per als exiliats de la ciutat
-
Sabadell
El PP de Sabadell proposa mesures per augmentar les places d’aparcament
-
Sabadell
Els maquinistes, el Govern, Renfe i Adif pacten les condicions per restablir progressivament el servei de Rodalies
-
Sabadell
Basfim: líder en desembossaments a Sabadell
-
Sabadell
Tres arbres caiguts en pocs dies a Sabadell: "Hem de construir ciutats resilients al canvi climàtic"