ARA A PORTADA
L´Últim Ple de l´any aprova una moció de CiU per la recuperació del Castell de Can Feu
- Els dos últims sabadellencs del 2017
Publicat el
22 de desembre de 2015 a
les 22:26
Actualitzat el
16 de març de 2021 a les
13:46
- N. García -
El Ple municipal ha aprovat aquesta nit, amb l'única abstenció dels regidors del PSC, una moció presentada pel grup municipal de CiU instant a l'actual equip de govern a donar els passos que siguin necessaris per comprar el Castell de Can Feu i s'estudiïn els usos públics que se li pot donar. Per a això, segons la proposta de CiU, una de les primeres coses que s'ha de fer és deixar sense efecte el conveni que l'Ajuntament va signar a l´any 2009 amb Mas Duran, els propietaris de l'edifici.
El president de l'Associació Cultural de Can Feu, Aleix González, ha intervingut en la sessió plenària defensant un nou marc per recuperar el Castel, mantenir-lo i adequar l'entorn
En el torn del debat polític, el representant del grup municipal del PP, Esteban Gesa, ha reclamat a l'equip de govern l'elaboració d'un catàleg d'edificis públics i privats en risc deteriorament i un pla per recuperar-los, va defensar la recuperació del Castell de Can Feu i ha subratllat que el conveni signat amb els propietaris no ha servit de res.
El grup de Ciutadans, per la seva banda, ha lamentat que al seu dia es fes un ús partidista del conveni. El segon tinent d'alcalde, Maties Serracant, ha parlat de "gestió nefasta" del Castell per part de l'anterior equip de govern i ha defensat, en nom del govern local, la recuperació de l'edifici i la dignificació de la zona.
Per part del portaveu del PSC, Josep Ayuso, ha justificat per què es va signar el conveni amb els propietaris. "L'expropiació hauria costat a la ciutat uns set milions d'euros", ha dit, i ha advertit que "deixar sense efectes el conveni podria suposar un greu perjudici econòmic per a la ciutat si els propietaris fan ús del seu dret a una expropiació forçosa" . Segons Ayuso, "estem davant d'una situació jurídica complexa".
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Diari de Sabadell es consolida com a líder absolut d'audiència
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
L'escola Joaquim Blume de Sabadell està de moda
-
Sabadell
Ignacio Sánchez-Cuenca: "Des de fa quinze anys vivim un nou cicle de retrocés democràtic"