
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
La normalitat tornarà de nou a la Rambla Ibèria en unes dues setmanes

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 20 de novembre de 2017 a les 19:36
Actualitzat el 22 de novembre de 2017 a les 20:02
D’aquí uns 15 dies està previst que la normalitat torni a un dels punts més conflictius dels darrers mesos pel que fa al trànsit. Després de la construcció de la rotonda de la confluència de Ronda Ponent i carretera de Terrassa, s’ultimen els treballs que permetran reobrir totalment la Rambla Ibèria.
Durant el cap de setmana els operaris han asfaltat l’entorn de la nova rotonda que té 10 metres de diàmetre. Els treballs es van fer en dies no feiners per reduir les molèsties als conductors. Tot i així, es van tallar la Ronda Ponent i la Rambla Ibèria a l’altura
del giratori en funció de la fase en què es trobava l’asfaltat. El passeig Can Feu es va convertir en una via alternativa durant aquests dies. Dilluns de matinada es va procedir a pintar la nova senyalització horitzontal en aquest punt.
Després d’aquests treballs, l’Ajuntament ha informat que caldrà instal·lar tota la senyalització general de la zona, plantar arbres i urbanitzar les voreres de Rambla Ibèria i Ronda Ponent que resten per enllestir. A més, hauran de retirar el material de construcció que encara ocupa una carril de la Ronda Ponent en direcció sud.
En aquests cas, els tècnics municipals preveuen que la retirada es faci entre 7 i 10 dies ja que l’operació s’ha de dur a terme en horari nocturn. Aquestes actuacions també permetran retornar la normalitat a la Rambla Ibèria. Una via que es va tallar al febrer del 2014 arran de les obres de perllongament dels Ferrocarrils. Ara fa un any es va reobrir malgrat que de forma parcial. La previsió inicial era obrir-la en la seva totalitat l’estiu passat però les obres de la nova rotonda van obligar a modificar el calendari municipal.
Aquest dilluns, el consistori ha informat que un cop acabin els treballs a Ronda Ponent
es retiraran totes les senyalitzacions provisionals de Rambla Ibèria i es tornaran a sincronitzar els semàfors amb l’objectiu d’aconseguir una major fluïdesa del trànsit.
Fins ara els semàfors estaven programats per evitar una aglomeració de vehicles en aquest punt i dissuadir els conductors de circular per aquesta via.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell