ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Els instituts Ca n'Oriac i Arraona participen al 4t Fòrum del Vallès Occidental de Secundària

- El temps: cap de setmana assolellat
Publicat el 20 de desembre de 2018 a les 08:28
Actualitzat el 20 de desembre de 2018 a les 08:29
El 4t Fòrum del Vallès Occidental de Secundària, que organitza la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) i la Fundació Catalana de l’Esplai, s'ha celebrat a la Biblioteca del Nord de Sabadell. Enguany el fil conductor del Fòrum era el canvi climàtic i han participat dos centres del nord de Sabadell: l’Institut Ca n’Oriac i l’Institut Arraona.
Els alumnes que han format part del Comitè Ambiental han intercanviat experiències i han dut a terme una gimcana. Concretament han fet una prova sobre canvi climàtic i consum, i han tractat el consum de l’oli de palma i la desforestació. La segona prova està relacionada amb l’energia i s’han plantejat quin tipus de bombeta consumeixen més i si és real que un fluorescent gasta més si s’encén i s’apaga o si és millor deixar-lo encès. La prova 3 ha consistit en la contaminació de l’aire amb la dispersió. I, finalment, la quarta prova estava relacionada amb la biodiversitat i els alumnes s’han plantejat què passarà amb l’ós polar i han qüestionat el futur del mosquit tigre.
El professorat ha discutit i reflexionat sobre el futur de la mobilitat sostenible, a partir d’una presentació de Som Mobilitat com també sobre el futur de les glaceres, a càrrec de l’expert català Jordi Camins i d’un pagès de proximitat.
D’altra banda, el Fòrum també ha servit per tractar les bones pràctiques per dur a terme en l’entorn escolar. Així, han destacat onze accions, com ara reduir el consum i reaprofitar els objectes i els materials o bé potenciar la cuina pròpia i els aliments de proximitat en els menjadors educatius o bé com es poden aprofitar les energies renovables.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell