ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
Sabadell espera una grossa que fa deu anys que no cau a la ciutat
Sabadell
Cada sabadellenc ha gastat 48 euros en el sorteig de Nadal que se celebra avui
- El temps: cap de setmana assolellat
- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el
22 de desembre de 2018 a
les 08:00
Actualitzat el
22 de desembre de 2018 a les
14:08
El sorteig de Nadal repartirà avui 2.380 milions d’euros en premis entre els 170 milions de dècims que estan a la venda. El moment més esperat serà quan els nens de Sant Ildefons cantin el primer premi, la grossa, que està dotat amb 400.000 euros per dècim. La cita per conèixer els afortunats serà avui a partir de les 9 h al Teatre Reial de Madrid.
Segons la Societat Estatal de Loteries i Apostes de l’Estat (SELAE), a Sabadell, la consignació del Sorteig de Nadal d’aquest any ha estat de 63.259,3 bitllets, el que suposa més de 12,6 milions d’euros. L’any passat, les administracions sabadellenques van vendre 50.836,7 bitllets, amb un import total d’uns 10,1 milions d’euros. Això suposa que la despesa mitjana de cada habitant de la ciutat sigui de 48,43 euros. Aquesta xifra és idèntica a la mitjana catalana i més baixa que l’estatal, que són 59,26 euros. El propietari de l’administració número 1 de Sabadell, Julià Larque, ha explicat que aquest any les vendes s’han incrementat un 4% o 5% respecte a l’any passat, que “va ser complicat”.
El primer premi, només dos cops Aquest interès pel sorteig de Nadal s’ha pogut comprovar a les administracions de loteria en què s’han format cues de persones que buscaven la sort. Amb un dècim a la mà surt d’una administració de Sabadell Jesús Solé. “No jugo gaire”, diu, tot i que reconeix que enguany ha vist el número del codi postal de la Creu Alta i li ha comprat a la seva dona. Una altra clienta, Montse Font, indica que compra “els dècims justos perquè em toqui” i afegeix que ho fa perquè “és una tradició”.
Cal dir que a Sabadell només ha caigut el primer premi en dues ocasions. L’any 1969, la grossa va tocar íntegrament a la Peña Arlequinada amb el número 59.536. Van haver de passar 29 anys perquè els nens de Sant Ildefons cantessin un altre primer premi a la ciutat, el 21.856. L’administració número 9 en va vendre vint sèries.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?