ARA A PORTADA
El CNL tanca l'any amb 450 parelles lingüístiques, quinze més que l'any passat

- El temps: continua el sol, baixen les temperatures

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 24 de gener de 2019 a les 10:18
Actualitzat el 24 de gener de 2019 a les 10:22
El Voluntariat per la llengua (VxL) del Consorci per a la Normalització Lingüística (CNL) va registrar l'any passat 450 parelles lingüístiques en l'àmbit de Sabadell i els municipis del voltant, quinze més que l'any passat. A tot Catalunya, l'any passat el nombre de parelles es va enfilar a les 10.600, una xifra rècord. A Sabadell, l'any que el CNL en va tenir més va ser el 2009, quan s'hi van apuntar 613.
Aquest programa voluntari facilita la pràctica del català en un entorn distès entre un aprenent i una persona que ja el parla. Fins al 2017 aquestes trobades havien de ser presencials, però des d'aleshores s'ha establert un sistema informàtic a través del qual també es poden formar parelles de conversa.
Les parelles poden fer activitats complementàries com anar al teatre o al cinema, activitats relacionades amb la lectura o l’esport, i disposen de materials per afavorir la conversa i descomptes en diversos equipaments culturals i establiments de tot Catalunya.
El VxL ha superat ja les 130.000 parelles lingüístiques des que es va iniciar el programa l’any 2003. En aquests quinze anys, el CNL de Sabadell n’ha gestionat 7.351 entre totes les poblacions del seu àmbit: Castellar, Palau-solità, Polinyà, Sabadell, Santa Perpètua i Sant Quirze.
Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa