ARA A PORTADA
La perspectiva de gènere, principal novetat del pla de formació per a entitats i voluntaris de l'Ajuntament
l'any passat van participar en els cursos un total de 523 persones
- El temps: Dijous novament assolellat
Publicat el
12 de febrer de 2019 a
les 14:05
Actualitzat el
12 de febrer de 2019 a les
18:55
L'Ajuntament de Sabadell ha presentat aquest dimarts el nou pla de Formació per a Entitats i persones voluntàries, que enguany duplica l'oferta del 2018 i incorpora cursos centrats en la perspectiva de gènere, el consum responsable i la salut. La regidora de participació ciutadana, Glòria Rubio, ha recordat la importància de la formació a les entitats sense ànim de lucre, perquè "les enforteix i consolida" i perquè "genera xarxa en el teixit associatiu de Sabadell".
Segons dades de l'Ajuntament, l'any passat van participar en els cursos un total de 523 persones, provinents de 365 entitats diferents. L'objectiu és que enguany, amb una oferta encara més àmplia, la participació augmenti. Entre els cursos que s'oferiran aquest 2019, com a novetat, destaca la formació de quatre hores en l'ús de desfibril·ladors i suports vitals bàsics. El curs està acreditat per Consell Català de Ressucitació (CRR) i permet aprendre les tècniques a seguir en cas de parada cardiorespiratòria.
Durant la presentació d'aquest dimarts s'ha parlat també d'un curs ofert per El Rodal SCCL sobre consum responsable. "A vegades ens trobem que les mateixes entitats podem estar consumint de manera contrària al que pensem, i per això cal formar-se", ha indicat un responsable de l'organització. La idea és formar els voluntaris i entitats socials en el funcionament de la banca ètica, el reciclatge, la reutilització, l'ecologia, etc.
Finalment, una responsable de l'Aula d'Esplai del Vallès ha presentat també una de les novetats d'aquest 2019: les formacions en perspectiva de gènere. Un tipus de cursos que des de l'Ajuntament s'han descrit com a indispensables. Les sessions se celebraran el 2 de maig de 18 a 21 h i el 22 d'octubre de 19 a 21 h.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ramon Espadaler: “Cal més policia, agilitzar els judicis i ampliar les presons per reduir la criminalitat”
-
Sabadell
Millores a la coberta i la pista del pavelló de Cal Balsach
-
Sabadell
Espronceda se'n va de festa amb el sopar popular com a estrella del programa
-
Sabadell
Sol i Padrís es prepara per Festa Major amb la solidaritat i el comerç local com a grans protagonistes
-
Sabadell
FOTOS | Intervenció dels Bombers per la caiguda d'un tros de façana al Centre de Sabadell
-
Sabadell Més trens d'FGC i Rodalies per la visita de Lleó XIV a Catalunya