ARA A PORTADA
Convocada una manifestació en contra del tancament del servei d'oncologia infantil del Taulí
- El temps: divendres de cel ras
Publicat el
19 de febrer de 2019 a
les 13:02
Actualitzat el
19 de febrer de 2019 a les
14:06
La Taula Social d'Entitats de la Comarca del Vallès ha convocat una manifestació el pròxim dijous 28 de febrer per protestar pel tancament del Servei d'Oncologia infantil de l'Hospital Taulí. La manifestació començarà a les 6 de la tarda i baixarà fins l'Ajuntament on coincidirà amb la celebració del Ple.
Tal com ha explicat el president de la Federació d'Associacions Veïnals de Sabadell (FAVS), Manuel Navas, buscaran que els regidors de tots els grups municipals parin el ple per a sumar-se a la protesta per recuperar el servei d'Oncologia pediàtrica. El "crit de guerra" d'aquesta mobilització, de fet, serà "L'oncologia infantil al Taulí", ha explicat Navas.
La doctora Montserrat Melo, pionera en el servei d'Oncologia del Taulí, ha assegurat que les raons donades per traslladar el servei infantil d'Oncologia a Vall d'Hebron no tenen sentit. Segons Melo, "el servei ofert al Parc Taulí durant més de quaranta anys ha estat el millor possible". "Si necessiten un tractament concret que s'havia de fer fora del Parc Taulí, se'ls envia al millor lloc" explica la doctora.
Chus Merino, membre de la Taula d'Entitats, ha volgut recalcar el factor de proximitat per mantenir l'oncologia infantil al Taulí. Merino ha assegurat que el canvi ha estat una "qüestió política", ja que si asseguren que en un lloc amb més pacients els nens estaran més ben atesos, haurien pogut optar per "ampliar l'espai de referència a tot al Vallès" per arribar al nombre per mantenir el servei.
A més, segons la doctora no s'ha tingut en compte la proximitat, un punt essencial per als nens que estan en tractament.
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | Evacuen el cinema Imperial de Sabadell per una falsa alarma
-
Sabadell
Homenatjaran Muriel Casals en el desè aniversari de la seva mort
-
Sabadell
Yovana Garfias, la veu del Perú a la Campanya Mans Unides 2026
-
Sabadell
Avís per ventades durant aquest dimecres i dijous a Sabadell: quin temps farà?
-
Sabadell
Recuperar el sortidor del Passeig: un somni impossible?
-
Sabadell
Nova data per a la passada de Sant Antoni Abat a Sabadell