ARA A PORTADA
Els Mossos recuperen llibres dels segles XVIII i XIX sostrets d'una biblioteca de Barcelona en la postguerra
- L'atur puja lleugerament al febrer a Sabadell
Publicat el 04 de març de 2019 a les 10:55
Els Mossos d'Esquadra de la Divisió d'Investigació Criminal de Sabadell van recuperar a finals de gener nou llibres dels segles XVIII i XIX, d’una biblioteca pública de Barcelona, que s'havien sostret en els anys posteriors a la finalització de la Guerra Civil. Aquesta biblioteca, que té més de 80.000 exemplars centrats en l'obrerisme a Catalunya des del segle XVIII, no havia venut cap exemplar. Els llibres són de consulta gratuïta i pública a les seves instal·lacions.
La investigació va començar després que un anunci d'un llibre antic en una web especialitzada en la compra-venda d'antiguitats i col·leccionisme, va alarmar els responsables de la Biblioteca d'Arús de Barcelona. Aquest exemplar contenia temàtica especialitzada de la institució, s’oferia a la venda i duia els segells de la Biblioteca estampats a l’interior.
Tenint en compte que els segells indicaven la propietat i procedència, els Mossos han lliurat a la biblioteca Arús aquest material antic perquè en garanteixi la conservació en qualitat de dipòsit i a disposició judicial.
La intervenció dels agents ha permès concloure que els llibres van ser sostrets els anys posteriors a la Guerra Civil, mentre la biblioteca estava tancada al públic. Només algunes persones van poder adquirir llibres amb el compromís de retornar-los, però en alguns casos no va ser així. Un cop aquestes persones ja havien mort, els hereus trobaven els llibres i generalment, els retornaven a la biblioteca.
Els llibres que s'han trobat procedien de l’herència de persones que havien viscut a prop de la Biblioteca dècades enrere i que haurien venut els exemplars a un antiquari de Barcelona dins d’un lot provinent de la biblioteca personal dels familiars morts.
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Can Puiggener és un barri invisible i carregat de prejudicis"
-
Sabadell
FOTOS | Final feliç en un espectacular rescat d'un gos a Sabadell
-
Sabadell
Evacuen tres homes després de xocar amb el cotxe a dins del pàrquing
-
Sabadell
Arriba l'hivern a Sabadell: baixada de temperatures per l'arribada d'una massa d'aire polar
-
Sabadell
El Vi Novell brinda per vint anys de tradició a la Bodega Coca
-
Sabadell
FOTOS | Col·lapse monumental a l'entrada de l'Aeroport en la jornada de portes obertes