ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
- El temps: dilluns ennuvolat
Publicat el
05 d’abril de 2019 a
les 16:36
Actualitzat el
05 d’abril de 2019 a les
23:30
Aquest vespre comença la sisena edició del Cebafoc, on es combinen els jocs i l’espectacle de foc que tornen omplir els carrers de la ciutat. La festa que organitzen les colles de foc de Sabadell aplega la participació de sis colles de bruixes, diables i dimonis i sis més de bestiari. També s'hi afegeixen colles convidades d'altres parts del territori català.
La festa començarà a les 21 hores amb el Correfoc Nocturn, un cercavila de tabals pels carrers del Centre fins arribar a la plaça del Doctor Robert. A les 22.30 h hi haurà la Festa dels Súbdits amb DJ's locals.
Els actes es faran durant tot el cap de setmana i oferiran múltiples ocasions per gaudir del foc i d’espectacles infantils.
Activitats dissabte i diumenge
A partir del dissabte, la majoria d’activitats tindran lloc a la plaça Dr. Robert, al Mercat Central i al Racó del Campanar. També hi haurà tabalades, correfocs i concerts. Per exemple, aquest dissabte a les 11 del matí es faran tallers infantils, al Mercat Central. A la tarda, a les 18 hores hi haurà cercavila i percussió amb participació de dotze colles de tabals que faran un recorregut per diversos carrers del centre fins la plaça Dr. Robert.
A les 20 h es farà un dels actes més esperats: la ‘Invocació de la ceba de foc’. Seguidament el cercle de foc, amb inici al Passeig i final a la plaça Dr. Robert. Hi haurà exhibició de bèsties, diables i bruixes, per diversos carrers del centre, fent lluïments. Un dels moments més màgics és, sens dubte, l’encesa de la ceba que tradicionalment es fa al Racó del Campanar.
A la nit, a les 22 hores hi haurà el concert de la Banda Biruji i a les 00 h, el Dj OGT, els dos a la plaça Dr. Robert.
Diumenge continuarà la festa amb tallers infantils, lliurament d’obsequisi una plantada de bèsties, a partir de les 10.30 h al passeig Manresa. També es farà una gimcana Cebafoc, on hi podrà participar tothom. A més de tots aquests actes relacionats directament amb les bèsties de foc i les bruixes, fins dissabte hi haurà una exposició al Mercat Central sobre els sis anys que s’ha celebrat aquesta festa popular. Durant tot el cap de setmana també es podrà visita la fira artesanal situada a la plaça Major, i que estarà oberta al públic des de les 9 del matí fins les 21 hores.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?