ARA A PORTADA
-
Sabadell El Mercat de la Creu Alta celebra 60 anys amb la mirada fixada en el futur: "Ens hem de posar les piles" Aleix Pujadas Carreras
-
-
Festa Major 31FAM, Nil Moliner, Macaco, Doctor Prats... Descobreix tot el cartell de Festa Major de Sabadell Guillem Plans Roca
-
-
Festa Major Aquest és el cartell de la Festa Major de Sabadell 2026, dissenyat per Abril Blanes G. P.
- EUiA de Sabadell renuncia a presentar-se a les eleccions municipals
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
10 d’abril de 2019 a
les 13:06
Actualitzat el
10 d’abril de 2019 a les
18:59
Sabadell en Comú (SeC) lamenta la decisió de Podem de concórrer en solitari a les eleccions municipals. En un comunicat expliquen que "lamentem que aquestes persones, que són inscrites a Sabadell en Comú, surtin de l’espai de confluència que vam crear conjuntament, per iniciar ara ella un camí en solitari".
Pel membre del grup motor de Sabadell en Comú Josep López, "estem davant d’una qüestió d’aspiracions personals" i no d'unes diferències polítiques o de programa. Sabadell en Comú neix quan Catalunya en Comú es comença a constituir a Sabadell, de la mà de persones d'ICV, EUiA i Podem a títol individual, així com altres independents. D'aquí ha sortit la candidatura que lidera Joan Berlanga, amb Elena Hinojo (Podem) de número 2, i Eduard Navarro (EUiA) de 3.
López defensa que tothom qui volia liderar l'espai comú a Sabadell va tenir l'oportunitat de presentar-se a les primàries obertes que van fer a la tardor. "Les organitzacions d’esquerra que ens creiem la radicalitat democràtica decidim els lideratges en espais col·lectius i amb transparència", remata aquest històric dirigent d'ICV a la ciutat.
D'altra banda, la militant d'EUiA membre de Sabadell en Comú Eva Guerra, també apunta contra Morell com a persona que no hauria fet possible l'acord. Per Guerra, "costa d’entendre que Comuns i Podem treballem conjuntament al Parlament o al Congrés i en el cas de Sabadell sigui la secretària general de Podem qui trenca aquesta dinàmica i va en contra de l’interès general”.
En el comunicat, SeC remarca que "és fonamental superar els espais polítics tradicionals i el confort de les sigles, per sumar i posar tota la intel·ligència col·lectiva i capacitat de transformació al servei de la gent treballadora de tots els barris de Sabadell. Aquest és el nostre objectiu: som l’espai que suma".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ivan Bagan: quan salvar vides també passa per entendre els edificis
-
Sabadell
VÍDEO | Crema un vehicle de neteja enmig del carrer
-
Sabadell
Quan Sabadell tancava per vacances
-
Sabadell
“Molesten, però si són per millorar la ciutat, endavant”
-
Sabadell
Les obres que no descansen durant l’agost a Sabadell: quines continuaran en marxa?
-
Sabadell
Les rebaixes d’estiu de Sabadell, glop d’alè per al comerç tot i la onada de calor