ARA A PORTADA
Comença la campanya de vacunació de la grip
- Dimecres assolellat
Publicat el
29 d’octubre de 2019 a
les 12:51
Actualitzat el
29 d’octubre de 2019 a les
18:49
El Departament de Salut ha posat en marxa la campanya de vacunació de la grip i ja té disponibles més d'1,2 milions de dosis de la vacuna als CAP i als centres vacunals. Segons ha explicat el departament, enguany la campanya comunicativa Per un hivern sense BRRR posa l'èmfasi a prevenir, a més de la grip, altres malalties d'hivern com ara la bronquiolitis i altres patologies víriques. Per fer front a l'increment de la demanda assistencial el CatSalut reforçarà el sistema amb 21,4 milions d'euros per millorar l'atenció a les urgències, la primària o l'atenció hospitalària, entre altres.
La campanya se centra sobretot en els col·lectius més vulnerables: majors de 60 anys, dones embarassades, persones amb problemes de salut crònics i condicions de risc, i professional sanitari. A més, enguany el consell de vacunar-se contra la grip s'amplia també per primera vegada als infants de sis mesos a dos anys amb prematuritat alta, és a dir, que van néixer amb menys de 32 setmanes.
El departament destaca que està demostrat que el col·lectiu té més problemes de malalties de tipus respiratoris o pneumònies, entre altres. En el cas d'aquests nadons, la vacuna seria la mateixa que per un adult pel que fa a la composició però la dosi seria diferent.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu