ARA A PORTADA
-
La baixada de la natalitat arriba a les aules: l'eliminació de línies sobrevola els pupitres Marc Béjar Permanyer
-
“Això és terra de ningú i està abandonat”: Queixes per l'estat d'un aparcament de Can Feu Aleix Pujadas Carreras
-
Demanen construir ja l'estació de Rodalies de Can Llong de Sabadell: "Els veïns no es poden quedar tirats" Albert Acín Serra
-
Agafar el tren ja és norma: Sabadell consolida FGC com el “metro” de la ciutat amb xifres de rècord Marta Ordóñez
-
Els túnels ocults que vertebren sota terra l'hospital Parc Taulí de Sabadell: "El primer dia et perds... i el segon, també" Sergi Gonzàlez Reginaldo
Sabadell instal·larà 36 noves llambordes ‘stolpersteine’
- Xocolates d’origen, amb qualitat i per gaudir-les amb plaer
Publicat el
18 de desembre de 2019 a
les 18:23
Actualitzat el
18 de desembre de 2019 a les
18:46
La ciutat de Sabadell instal·larà a finals del proper mes de gener un total de 36 noves llambordes stolpersteine. Els elements ja han arribat a la ciutat, i serviran per recordar i reconèixer tots els deportats sabadellencs als camps nazis entre els anys 1940 i 1945.
Ara s’exposaran al Museu d’Història de Sabadell (MHS), del divendres 20 de desembre al 19 de gener de 2020, perquè la ciutadania les pugui veure juntes. La mostra l’organitzen l’Ajuntament, el Memorial Democràtic i l’Amical de Mauthausen, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Aquestes llambordes se sumen a les 23 que es van exposar al MHS i col·locar a diferents indrets de Sabadell l’any 2018. Les 36 que arriben ara estan dedicades, d’una banda, a 16 deportats que van ser assassinats als camps de Gusen, Hartheim i Mauthausen i, d’altra banda, a 20 deportats que van ser alliberats dels camps de Mauthausen, Bergen-Belsen, Aurigny, Buchenwald i Sachsenhausen.
La mostra va acompanyada d’un full de sala que recull la imatge conjunta d’aquestes noves stolpsersteine i la llista de tots els deportats sabadellencs que van patir l’internament i l’extermini als camps nazis en el marc de la Segona Guerra Mundial. Ho van fer després de la desfeta de l’exèrcit republicà davant les tropes feixistes de Franco i un cop es van veure forçats a la retirada i l’exili al país veí de França, on també van haver de patir l’internament previ en camps de concentració habilitats per als refugiats espanyols.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Tecnologia, espais i persones: la visió de Somfy per a la llar actual
-
Sabadell
FOTOS | Sorprenent accident de cotxe a la Via Alexandra de Sabadell
-
Sabadell
Mor el sabadellenc Eugeni Sallent, exdirector de RAC1 i TV3
-
Sabadell
FOTOS | Ensurt en un forn de pa del centre de Sabadell per la presència de flames a l'interior
-
Sabadell
Rehabiliten dos edificis públics per fer-los més eficients energèticament
-
Sabadell
La topada d'un camió amb un arbre provoca el trencament d'un semàfor a Sabadell