ARA A PORTADA
L'Ajuntament de Sabadell reclama la llibertat immediata d'Oriol Junqueras

- Canvis en el servei d'FGC per aquest Sant Esteve
Publicat el 23 de desembre de 2019 a les 11:51
Actualitzat el 23 de desembre de 2019 a les 23:39
L'Ajuntament de Sabadell ha aprovat una moció en Junta de Portaveus amb la qual reclama l'alliberament immediat d'Oriol Junqueras. El text, que originalment havia presentat el grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), ha comptat amb l'adhesió dels grups municipals de Junts per Sabadell i Podem com a proposants, i amb els vots a favor de la Crida per Sabadell. El PSC i Ciutadans hi han votat en contra.
En el text es reclama al Tribunal Suprem que apliqui la sentència que dijous passat va fer pública el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, en què es reconeixia la immunitat de Junqueras. Aquesta immunitat, recorden els republicans, fa que tingui ple dret a exercir el càrrec de diputat al Parlament Europeu, i per tant demanen la nul·litat del judici de l'1-O i l'alliberament del líder republicà.
L'acord, concretament, demana al Tribunal Suprem que apliqui la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea i reclamar la llibertat immediata d'Oriol Junqueras. A la vegada, reclama que "la resta d’independentistes catalans que fins ara han vist negada la seva condició d’eurodiputats, Carles Puigdemont i Toni Comín, puguin adquirir-la de forma immediata, en virtut de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea".
En aquesta línia, el text demana que es reconegui els drets dels que van exercir el seu vot a les passades eleccions europees del 26 de maig a opcions independentistes i reclamar que "no vegin més temps vulnerats els seus drets", a la vegada que s'emplaça el consistori a fer arribar l'acord a la presidència del Tribunal Suprem, a la presidència del Parlament Europeu i als portaveus dels grups parlamentaris del Parlament Europeu.
Tot i que s'havia plantejat presentar la moció en ple municipal, finalment, per qüestions de forma i calendari, s'ha optat per fer-ho en Junta de Portaveus, que compta amb el mateix valor polític de decisió que el ple. Així, la proposta ha comptat amb 14 vots a favor d'ERC (7), Crida per Sabadell (3), Junts per Sabadell (3) i Podem (1), mentre que el PSC i Ciutadans s'hi han oposat (10 i 3, respectivament).
Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa