ARA A PORTADA
-
"A l'escola sí, però al carrer normalment castellà": cinc veus de Sabadell sobre l’estat del català Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La 48a edició de l’exposició de l’Agrupació de Pessebristes: "quadres en tres dimensions" León Guerrero
-
El Govern encarrega a l'IRTA auditar les instal·lacions i revisar els protocols dels centres que treballen amb el virus Redacció
-
-
Els Ballesteros organitzen un col·loqui per reflexionar sobre la Constitució en el seu 47è aniversari León Guerrero
Una foguera per al solstici d’hivern
- Canvis en el servei d'FGC per aquest Sant Esteve
Publicat el 24 de desembre de 2019 a les 16:40
Actualitzat el 24 de desembre de 2019 a les 14:49
“El foc és la forma de reunió més primitiva, la religió més humana. Ens connecta amb les persones”, explica Xavier Núñez, un dels membres de l’Animalada, entitat que organitza el solstici d’hivern. Aquest és l’esperit d’aquesta festa pagana que busca “acollir les persones no catòliques que no celebren el Nadal”, expliquen els organitzadors.
És per això que a Sabadell s’ofereix, enguany per 15a edició, una festa allunyada de les tradicions nadalenques amb el foc com a ingredient principal. L’encesa de la foguera contrasta amb un espectacle a ritme de les peces musicals de Ferran Miquel.
L’inici de la festa, prevista a les 00 h, va a càrrec dels genis loquis, uns follets verds que s’encarreguen de portar la màgia al Campus de la UAB de Sabadell, on se celebrarà la festa. La novetat d’aquesta edició és la renovació de les màscares, confeccionades per Idoia Pascual. Aquests personatges s’encarregaran de dur les fia-faies, unes torxes que s’elaboren amb una herba de tija alta que els organitzadors van a buscar expressament a Vic.
“Som de les poques ciutats de Catalunya on se celebra aquesta activitat i hi acudeix molta població dels voltants”, explica Núñez. La festa es completa amb una barra i amb les sessions de tres DJs locals que amenitzaran la nit fins que s’apagui la foguera. La DJ Magenta oferirà un estil electropical que es combina amb l’electrocumbia, una DJ ja tradicional a la festa del solstici. També Reyton and Djxlèxia hi seran presents.
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Hem de trencar la nostra bombolla": entitats culturals debaten com potenciar l'ús del català
-
Sabadell
La poca il·luminació alerta el veïnat d’Hostafrancs
-
Sabadell
Josep Escartín: “La defensa dels drets humans ens interpel·la a tots”
-
Sabadell
Dannyburg: el poble d’hivern fet a mà que creix dins una barberia de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia
-
Sabadell
L'Audiència de Barcelona jutjarà el 2026 peces del 'cas Mercuri' de corrupció a Sabadell