ARA A PORTADA
Sabadell ja ha començat a posar les noves llambordes 'Stolpersteine'
- Pimec destaca el pes empresarial del Vallès
Publicat el
25 de gener de 2020 a
les 09:52
Actualitzat el
24 de gener de 2022 a les
19:32
Des del 27 de gener del 2018, hi ha 23 Stolpersteine col·locades davant de residències per recordar sabadellencs - de naixement i d’altres que van viure a la ciutat- que van ser deportats a camps de concentració nazis, entre el 1940 i el 1945. Entre aquest dissabte, diumenge i dilluns es col·locaran 36 llambordes noves, en el marc del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust. Les plaques estan dedicades, d’una banda, a 16 deportats que van ser assassinats als camps de Gusen, Hartheim i Mauthausen i, d’altra banda, a 20 deportats que van ser alliberats dels camps de Mauthausen, Bergen-Belsen, Aurigny, Buchenwald i Sachsenhausen.
Amb 61 llambordes, Sabadell serà la ciutat de l’Estat que en tindrà més. Creades per l’artista Gunter Demnig l’any 1993, són petits monuments per recordar les víctimes del nazisme. A Europa, n’hi ha repartides més de 70.000.
Aquest matí, a les 9 h, s'ha col·locat la primera de les noves llambordes. Ha estat al carrer de Vidal amb la Gran Via, i està dedicada a Ramon Vitales Cáncer.
https://twitter.com/sbddretscivils/status/1220992762042077184?s=19
A les 12 h, a l'avinguda de l'Alcalde Moix, se'n col·locarà una dedicada a Salvador Vidal Claramunt, un acte que comptarà amb la presència de la consellera de Justícia, Ester Capella, l'alcaldessa, Marta Farrés, i cinc estudiants de primer d'ESO de l'Institut Agustí Serra Fontanet. A l'acte, també hi haurà Josep Maria i Carme Vidal, germans del sabadellenc deportat; la directora general de Memòria Democràtica, Gemma Domènech; i el director del Memorial Democràtic, Toni Font.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Nou episodi d'incidències relacionades amb les ventades a Sabadell
-
Sabadell
Inici imminent de les obres de construcció del nou tanatori de Gràcia
-
Sabadell
Junts deixa en l'aire el futur dels regidors de Sabadell: "No hi ha cap decisió presa"
-
Sabadell
Sabadell En Comú proposa cinc mesures per revitalitzar Torre-romeu i reclama més inversió al barri
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la Passada de Sant Antoni Abat
-
Sabadell
Tanca el Club d'Avis de la plaça del Vallès: "Ningú vol reemplaçar la junta actual"