Ara a portada
-
-
Diners El sector tèxtil, dels més afectats per l'aturada elèctrica: "Estàvem en el punt més àlgid d’activitat de la fàbrica” Manel Camps
-
Sabadell FOTOS | Gran homenatge a les accions heroiques dels Mossos: "Gràcies per ser-hi sempre" Redacció
-
-
Sabadell "Gran èxit" dels estudiants de Medicina del Taulí al MIR: i ara, on faran la residència? Sergi Gonzàlez Reginaldo
El comitè de vaga feminista rebutja l'acte oficial del 8 de març

- L’Ajuntament organitza xerrades per orientar les famílies en l’elecció del centre escolar
Publicat el 28 de febrer de 2020 a les 11:34
Actualitzat el 28 de febrer de 2020 a les 17:38
El Comitè de vaga feminista del 8 de març rebutja l'acte de commemoració del Dia Internacional de les Dones organitzat per l'Ajuntament de Sabadell. En un comunicat, aquest col·lectiu feminista avisa el govern local de PSC i Podem que el 8 de març no és un dia festiu i no és una excusa per organitzar una festa.
Des del col·lectiu recorden que aquest dia es vincula a la commemoració de l'incendi d'una fàbrica tèxtil en què van resultar assassinades les treballadores que s'havien concentrat a dins per protestar contra l'explotació laboral i per aconseguir unes condicions de vida i de treball dignes. Per aquest motiu diuen que només es pot entendre aquest dia com una jornada combativa i reivindicativa de la lluita feminista.
Tanmateix, apunten, el 8 de març hi ha convocada una vaga general feminista i, amb l'organització d'aquest acte, "s'està convidant a treballar moltes dones" referint-se a tècniques de so, cantants, o bé personal de neteja. I també s'està promocionant el consumisme, afegeixen.
El mateix diumenge 8 de març hi haurà una manifestació que començarà a les 12 h a la plaça de la Creu Alta.