
ARA A PORTADA
El testimoni de diferents "dones del tèxtil", tret de sortida del 8 de març

- El millor xuixo del món el fa una fleca del Vallès
Publicat el 01 de març de 2020 a les 13:04
Actualitzat el 03 de març de 2020 a les 15:55
Un àudio del so eixordador de telers, un poema de Miquel Martí i Pol i el testimoni de dones vinculades al món del tèxtil han servit per arrencar un dels primers actes per commemorar el Dia de la Dona treballadora, que se celebrarà el 8 de març, diumenge vinent.
Teresa Escurcell, de 97 anys; Lluïsa Lecha, que en té 102; Carme Folch, Conxita Prats i Antònia Rios són algunes de les sabadellenques a qui, com tantes altres, la plaça de les Dones del Tèxtil ara reconeix. Elles han explicat el seu testimoni davant més d'un centenar de persones, detallant a quina edat van començar a treballar, l'ambient de les fàbriques i el seu dia a dia, ple de germanor.
[caption id="attachment_130997" align="aligncenter" width="900"]
La tinenta d'alcaldessa Marta Morell i els diferents testimonis del treball a les fàbriques, a la plaça de les Dones del Tèxtil / G.P.[/caption]
"Les que hem nascut a Sabadell tenim el tèxtil al nostre ADN", ha reconegut Prat. Teixidores, cosidores, modistes, filadores, ordidores i planxadores han estat recordades. També per la tinenta d'alcaldessa i responsable de l'àrea de Feminismes, Marta Morell, qui ha ressaltat que són un testimoni del passat de la ciutat i les ha esmentat com a referents.
La secretària general del Gremi de Fabricants, Núria Aymerich, també ha format part de l'acte d'homenatge, en què ha assenyalat que les dones del tèxtil són "precursores de la lluita per la igualtat".
L'acte ha acabat amb un espectacle de ballarines de KmyStudi, amb dos pilars dels saballuts fets per dones i amb peces interpretades per la Banda de Música de Sabadell, en forma d'homenatges.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, en alerta per pluges intenses
-
Sabadell Per què desapareix la fideuada de la Festa Major?
-
Sabadell Com aconseguir un dels 20.000 mocadors de la Festa Major de Sabadell
-
Sabadell El sabadellenc Fèlix Colomer, víctima d'un rocambolesc robatori al seu pis de matinada
-
Sabadell Javier Guerrero presenta el seu llibre 'Sé Abejorro'
-
Sabadell El sud espera l’inici de la construcció de la primera residència pública