
ARA A PORTADA
Els Saballuts homenatgen les dones castelleres en l'inici de temporada a Barberà

- Com parlar del coronavirus amb nens?
Publicat el 10 de març de 2020 a les 17:54
Actualitzat el 10 de març de 2020 a les 17:56
Els Saballuts van celebrar l'inici de temporada aquest diumenge, 8 de març -Dia de la Dona-, a la plaça de la Unitat de Barberà. Els Cargolins d’Esplugues, els Picapolls de la Gavarresa i la Colla Jove de Barcelona van ser les colles convidades en una jornada on es va homenatjar les dones castelleres.
[caption id="attachment_132563" align="aligncenter" width="900"]
Foto de família de totes les dones participants a l'inici de temporada dels castellers a Barberà / ALEXANDRA GIESEKEN[/caption]
Les quatre colles van donar tret de sortida a la diada aixecant diversos pilars de quatre amb un tronc que es conformava únicament de dones. Es tractava d’un senyal d’homenatge i suport a totes les dones, sobretot a les que formen part del món casteller.
A primera ronda, els Saballuts van descarregar amb èxit total el primer 4d8 de la temporada, 175è de la seva història (des que ho van fer per primer cop el juny de 2010). A segona ronda, la colla va assolir un 7d7 amb molta seguretat; i a tercera ronda es va anotar un 5d7 que no va suposar cap problema. Els sabadellencs van concloure la diada amb un pilar de 5 que va haver-se de treballar una mica més del que semblava als assaigs, però que finalment es va descarregar satisfactòriament. Els Castellers de Sabadell -juntament amb els de la Vila de Gràcia- ja són els primers a descarregar castells de 8 en aquest començament de temporada.

Notícies recomenades
-
Sabadell L’Entesa per Sabadell s'oposa al projecte d’aparcament a l’Eix Macià: "Està qualificat per a equipaments"
-
Sabadell Retalls de la memòria de Sabadell ‘made in’ Xile
-
Sabadell Quins són els reptes principals de Can Puiggener per assolir una transformació real?
-
Sabadell Concentració simbòlica a les portes de l'Ajuntament en suport a la flotilla
-
Sabadell Què li passa al teu vehicle quan poses el combustible equivocat i què cal fer?
-
Sabadell Inspira Arrels organitza la Fontada de la Salut: una jornada cultural i tradicional