- Aplicar una reducció del 50% del cànon de l’aigua a tots els usuaris domèstics durant dos mesos (abril i maig).
- Aplicar una reducció del 50% del cànon que paguen les indústries i la resta d’activitats econòmiques (petites i mitjanes empreses, comerços i autònoms).
ARA A PORTADA
-
Sabadell Dos dies sense llum a dos blocs de Sabadell després de detectar corrent elèctrica a l'aigua: "Som 40 famílies afectades" Marta Ordóñez
-
Sabadell ERC reclama un pla integral per millorar la il·luminació de la ciutat Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell La climatització de les aules, una mesura per millorar el rendiment dels alumnes: "Pot incrementar un 20%" Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Els instituts valoren la inversió en climatització: "Anem a cop de calor per any" Sílvia Fernández Sequero
-
- El confinament a la Vila de la UAB: supressió de les zones comunes, fer la bugada per torns i un únic supermercat on comprar
Publicat el
19 de març de 2020 a
les 16:06
Actualitzat el
19 de març de 2020 a les
17:18
El govern de la Generalitat, a proposta del Departament de Territori i Sostenibilitat, ha aprovat avui una sèrie de bonificacions en el cànon de l’aigua que suposaran un estalvi per a les famílies i les empreses en el seu rebut, davant la pandèmia de la Covid-19 que "no només suposa una emergència sanitària en l'àmbit global, sinó que també té un impacte directe sobre l’economia i el conjunt de la societat", destaquen en un comunicat. La mesura també afectarà els clients d'Aigües Sabadell, com han confirmat fonts de la companyia al Diari de Sabadell.
En el marc de les seves competències, la Generalitat ha pres la decisió que beneficiarà famílies i empreses durant la situació d’emergència i de crisi provocada pel coronavirus. Un dels instruments que té al seu abast és el de la fiscalitat dels tributs propis, entre els quals hi ha el cànon de l’aigua. Tot i que es tracta d’un tribut finalista, dirigit a finançar els serveis del cicle de l’aigua a Catalunya, una rebaixa temporal podrà alleugerir en part les càrregues econòmiques de la ciutadania i de les empreses que en són contribuents.
És per això que s’han aprovat les següents mesures:
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Can Gambús estrena una àrea de jocs infantils renovada, més inclusiva i pensada per a totes les edats
-
Sabadell
El centre de Sabadell es vesteix de gala amb la festa major del Safareig
-
Sabadell
Joan Mena (En Comú Podem): "Els impostos a Sabadell han de tenir en compte la situació econòmica de cada família"
-
Sabadell
La Gala Solidària de Sabadell torna a unir música i dansa en benefici de Mans Unides i Càritas
-
Sabadell
FOTOS | Un incendi en una benzinera de Sabadell obliga a aturar el servei i evacuar-la
-
Sabadell
Asria Mohamed: "El gran repte és trencar amb el desconeixement que hi ha"