ARA A PORTADA
Entre el coronavirus i un terratrèmol a Zagreb: "Tot l'edifici es movia, ha estat terrorífic"

- El Parc Taulí participa en un projecte per produir respiradors amb impressores 3D

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 22 de març de 2020 a les 20:53
Actualitzat el 06 d’abril de 2020 a les 09:54
Sabadellencs pel món en temps de coronavirus
Un brusc despertar. El sabadellenc Ireno Fargas, excampió del món de taekwondo i un dels tècnics de més prestigi del món, i la seva dona d'origen croata Ivana Vujcic s'han emportat un ensurt majúscul aquest diumenge a casa seva de Zagreb, on passen alguns mesos durant l'any. "A les 6.15 h ens ha despertat un soroll terrible i tot l'edifici ha començat a moure's. Ha estat terrorífic", explica unes hores després. El motiu ha estat un terratrèmol de 5,3 graus de magnitud a l'escala de Richter -en algunes zones ha arribat a ser de 5,9 graus- que ha sacsejat la capital de Croàcia i el seu entorn, provocant molts danys materials. De moment s'ha comptabilitzat un mort i diversos ferits.
Ireno i Ivana han sortit de pressa al carrer i després de poder agafar el cotxe s'han refugiat al centre històric de la ciutat. "Hem vist molts edificis totalment derruïts i la situació era dantesca als carrers. A la tarda hem pogut tornar a casa i ara estem pendents de les rèpliques, que són constants". El terratrèmol s'ha afegit a la crisi del coronavirus. "La preocupació és que hi hagi més contagis perquè la gent ha sortit al carrer com ha pogut i s'han produït contactes i aglomeracions. També moltes persones s'han quedat sense habitatge i l'exèrcit els està reubicant".
De totes maneres, el coronavirus sembla que està, ara per ara, bastant controlat a Croàcia. "Les autoritats van tenir una gran previsió. Tot es van tancar molt de pressa i les mesures han estat força efectives. Els contagis creixen molt lentament i només hi ha hagut un mort fins ara". Una situació que contrasta amb la viscuda a Espanya i Catalunya que Ireno observa amb "molta preocupació. Sobretot a Sabadell tinc família i molts amics. La nostra idea és tornar com més aviat millor, quan s'obrin fronteres i la situació estigui una mica estabilitzada".
Notícies recomenades
-
Sabadell FAQS: Què hem de fer si detectem la presència paneroles a Sabadell?
-
Sabadell A la caça de paneroles: “És molt desagradable”
-
Sabadell Retiren vuit autobusos amb uns 20 anys d’antiguitat
-
Sabadell Per què hi ha veïns de Sabadell que no van rebre l'alerta de Protecció Civil al mòbil?
-
Sabadell VÍDEO | Telemadrid s'atreveix a comparar Sabadell amb Torre Pacheco: "No és diferent"
-
Sabadell Un grup ultra vinculat als aldarulls de Torre Pacheco té membres de Sabadell