Sílvia Renom serà la candidata d'ERC Sabadell a les eleccions municipals de 2027

Sílvia Renom serà l'alcaldable dels republicans, després d'una consulta interna. El partit tanca files amb la portaveu després de la sortida de Gabriel Fernàndez

Publicat el 27 de febrer de 2026 a les 12:46
Actualitzat el 27 de febrer de 2026 a les 14:19

ERC ja té candidata a Sabadell per a les eleccions municipals de 2027. Sílvia Renom, l'actual portaveu del grup municipal, ha rebut més del 50% dels avals de la militància en un procés participatiu del partit. Els republicans passen pàgina de la seva crisi de lideratge, després de la sortida abrupta de Gabriel Fernàndez. "Volem ampliar el projecte polític amb més complicitats, escoltant la ciutadania i sumant talent per construir una alternativa guanyadora el 2027", es compromet la ja número 1 de la llista d'ERC.

Renom avança que l'accés a l'habitatge, la millora dels serveis públics, les polítiques feministes i la promoció de la llengua catalana seran alguns dels eixos centrals de la candidatura. Els republicans fan un gir i ara asseguren que faran propostes en matèria de seguretat "des d'un punt de vista republicà i antifeixista", remarquen. ERC també es vol desmarcar de la campanya personalista de Fernàndez l'any 2023: Renom remarca que no serà "un projecte individual, és un projecte d'equip, construït des de la militància i obert a tota la ciutat".

Renom és nascuda l'any 1977, va ser regidora de CiU entre el 2015 i el 2019 i el fitxatge d’ERC per a les últimes eleccions municipals per captar vots de l'esfera convergent. És una cara reconeguda al Centre de Sabadell. Fins fa unes setmanes, ha compaginat el càrrec de portaveu amb el sector privat com a directora d'una empresa tèxtil. Abans, ha treballat en el sector social i educatiu. És llicenciada en Història i actualment fa un màster en Govern Local. 

ERC tracta de tancar la crisi interna

Els republicans venen d'uns mesos complicats, arran de la sortida de Gabriel Fernàndez el setembre de 2025. Qui havia estat líder de la formació ha passat a ser regidor no adscrit i un dels impulsors d'una plataforma anomenada Gent de Sabadell. No ha retornat l'acta de regidor tot i les peticions del partit, el que ha deixat Sílvia Renom i Santi Valls com a representants d'ERC al consistori. Ara, quan falta un any i tres mesos per a les eleccions municipals, el partit tanca files amb Renom per engegar un projecte polític que recuperi la unitat de la militància, segons apunten des de la formació.