ARA A PORTADA
-
Sabadell "No hi havia temps": què diuen alumnes i docents sobre el 4,2 de Matemàtiques a la Selectivitat? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Sabadell recull material humanitari per a Veneçuela: "No hi ha material, els bombers treballen amb les ungles" Marta Ordóñez
-
Sabadell El Centre i la Creu de Barberà, barris preferits dels sabadellencs per a viure-hi Marta Ordóñez
-
Esports Pau Morilla-Giner: "Conceptualment estem preparats per a la Lliga Hypermotion, però encara no tenim les mans i els cervells necessaris" Marc Segarra Rodríguez
- 3,6 milions per començar a dignificar la Gran Via
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
15 de setembre de 2020 a
les 14:36
Actualitzat el
15 de setembre de 2020 a les
16:59
El futur del carrer de Covadonga ha centrat bona part de les 27 propostes que alumnes de la UAB i la UPC han presentat aquest matí en el marc del Covadonga Urban Lab, un projecte que promou el debat per reinventar aquest barri de Sabadell a curt, mitjà i llarg termini. Alguns estudiants han proposat convertir gairebé tota aquesta via en una zona de vianants per evitar que sigui una alternativa de pas a la Gran Via i ajudi a revitalitzar el barri, mentre que altres proposen fer-ho només en un tram també en aquest sentit.
La proposta del grup d'Òscar Alemán és la més generosa en aquest sentit i preveu que aquest carrer sigui d'ús exclusiu per a vianants en el tram comprès entre el carrer de Quevedo (Artèxtil) i el carrer de les Tres Creus. Els alumnes consideren que aquesta actuació permetria millorar la qualitat de vida dels veïns i promoure una mobilitat més saludable, entre altres.
Alhora, el Projecte de Ciutat Intel·ligent planteja fer una zona per a vianants més breu, entre el tram del carrer de Quevedo i el del Ripoll. Segons l'estudiant que ha presentat la idea, Oriol Ramon, la circulació actual pel carrer de Covadonga i la Gran Via “no és la desitjada perquè el barri s’acosti al centre de la ciutat”.
En canvi, altres idees com les de Sandra Páez o Carles Cuadras, per separat, impliquen eliminar l'aparcament al lateral del carrer de Covadonga, ampliar les voreres i, en el primer cas, crear-hi un carril bici.
Aquesta és la tercera sessió de presentació de projectes del Covadonga Urban Lab, després de les dels estudiants de les universitats de Tolosa i Girona.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Dol a Ca n'Oriac per la mort de Resu Fernández, una històrica del moviment veïnal
-
Sabadell
FOTOS | Ja ha arribat l'hora de la piscina descoberta
-
Sabadell
Batucades, sopars populars i concerts: la Festa Major de la Serra d’en Camaró torna amb força
-
Sabadell
Dia de l'Orgull LGTBI+ a Sabadell: horari de la manifestació i la festa
-
Sabadell Una bala irromp en un habitatge de Sabadell durant la revetlla de Sant Joan: els Mossos investiguen un possible tret a l’aire
-
Sabadell
El Treball de Recerca de Sabadell que ha guanyat un premi i faria somriure Joan Oliver