ARA A PORTADA
VÍDEO: Sabadell posa a prova un microbús elèctric
- Eleccions 14-F: més de 20.000 sabadellencs votaran en un lloc diferent
Publicat el
26 de gener de 2021 a
les 14:47
Actualitzat el
26 de gener de 2021 a les
16:30
Sabadell ha posat en marxa un autobús cent per cent elèctric que ara es troba en període de proves a la ciutat. Es tracta d’un microbús amb zero emissions de l’empresa Karsan. És el model Karsan Jest Electric i ha estat cedit per l’empresa e-busKar –distribuïdora de Karsan a l’Estat–, en col·laboració amb Iberdrola.
"Des de la TUS no podem ser aliens a les noves tecnologies i al canvi que s'ha de produir en l'àmbit mediambiental", ha subratllat Francisco López, president de TUS. Hi coincideix l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, que considera que això "marca un abans i un després". En línia de la declaració de l'emergència climàtica, que l'Ajuntament de Sabadell va signar el febrer del 2020, "cal caminar cap a la reducció d'emissions i millorar la qualitat de l'aire". Actualment, el 43% de la flota de TUS (28 vehicles) està formada per vehicles híbrids. "El pas següent és l'elèctric", assegura Farrés.
L'autobús, segons Fran Ramis, CEO d' e-busKar, neix de la gran demanda europea per assolir la reducció d'emissi0ns de CO2 i sonora. El vehicle pesa 5 tones, té 5,8 metres de llargada i capacitat per a 25 passatgers. Disposa d’un conjunt de bateries de 88 kW, motor de 135KW, 180 cv que li proporcionen una autonomia de 210 quilòmetres, equivalent a 14 hores de trajecte. Pot assolir un 25% de desnivell, segons les diferents proves que s'han fet a Catalunya. Els vehicles es poden carregar en un màxim de quatre hores.
https://twitter.com/DiariDeSabadell/status/1354050535435988992
Es tracta d'una aposta per reduir les emissions contaminants i electrificar el transport públic, però encara no hi ha data prevista per fer funcionar el vehicle. Ara per ara, es tracta d'una prova on Ajuntament i TUS valoraran la seva viabilitat. Analitzen el cost, el rendiment i la vida útil dels vehicles.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu