ARA A PORTADA
-
Els regidors de Junts per Sabadell emprendran accions legals contra Jordi Turull Albert Acín Serra | Jan Cañadell Puigmartí
-
Decisió fulminant de Junts: expulsarà els dos regidors de Sabadell si no entreguen l'acta en deu dies Albert Acín Serra
-
El pàrquing del nou edifici al davant del Mercat Central genera dubtes per la seva ubicació Aleix Pujadas Carreras
-
Veïns dels nous pisos de l'Incasòl a Can Llong: "Pagarem uns 500 euros al mes" Aleix Pujadas Carreras
-
Salut licita la construcció del nou edifici annex al Parc Taulí
Surt la licitació del nou espai annex, que està previst que s'enllesteixi a la tardor
- Salut licita la construcció del nou edifici annex al Parc Taulí
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
12 de març de 2021 a
les 11:41
Actualitzat el
13 de març de 2021 a les
00:15
El Departament de Salut ha tret a licitació aquest dijous la construcció del nou edifici polivalent que ha de permetre ampliar la capacitat del Parc Taulí. La conselleria licita exactament dos lots, el primer corresponent a un projecte similar a Granollers i el segon és el de Sabadell. El conjunt suma un valor estimat del contracte de 48 milions d'euros.
Els interessats tenen tres setmanes, fins al 5 d’abril, per presentar les seves ofertes i al cap d’un mes, aproximadament a principis de maig, es preveu fer l’adjudicació. L’empresa adjudicatària tindrà aleshores sis mesos i mig per construir l’edifici i, entre això i equipar-lo, es preveu que entri en funcionament a finals d’any. Pel que fa a la part sabadellenca, es tracta d'un dels dos projectes pels quals la conselleria invertirà 40 milions d'euros en quatre anys per modernitzar el Taulí.
Amb la licitació es fan els primers passos per construir un edifici entre el Taulí i Santa Fe amb la metodologia Lean que agilitza el procés constructiu. L'equipament tindrà 105 llits, 70 dels quals seran de curta estada d'Urgències i 35 per crítics, semicrítics i hospitalització convencional. Mentre duri la pandèmia servirà per millorar l'atenció als pacients amb Covid-19, tot i que està pensat com a espai polivalent per donar resposta a les necessitats de cada moment.
D'altra banda, la inversió de 40 milions d'euros anunciada per Salut també preveu reconfigurar el projecte del ja començat a edificar Frontal Gran Via. El que havia de ser una ampliació de les Urgències passa al nou espai polivalent i el Frontal tindrà finalment una vintena de nous llits d'UCI i 6 nous quiròfans. S'ha optat per aquesta fórmula perquè així es podran connectar amb els serveis ja existents a l'edifici Taulí. Aquesta actuació estarà feta el 2024, segons Salut.
L'edifici polivalent està pressupostat en 20 milions d'euros, mentre que l'ampliació del Frontal Gran Via es farà entre el 2022 i el 2024 i està pressupostada en 10 milions d'euros, la mateixa quantitat que es preveu destinar per millorar les Urgències.
https://www.diaridesabadell.com/2020/12/17/salut-invertira-40-milions-deuros-addicionals-al-tauli/
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | Crit d'alerta dels artesans de la palma per la "pèrdua" de la tradició: "Ja només hi ha palmers a Can Puiggener"
-
Sabadell
Canvis a tres línies d'autobús a Sabadell aquest divendres
-
Sabadell
Detinguts per robar gairebé 1.800 euros en productes d'animals a Sabadell
-
Sabadell
Anna Gumí (Masclans): "Cada cop som menys els que ens dediquem a la palma"
-
Sabadell
L'esplai La Baldufa agafa un nou rumb: "És un espai de convivència clau per al barri"
-
Sabadell
Lliuren les claus dels 34 nous pisos de lloguer assequible de Can Llong