ARA A PORTADA
El Banc de Sang i Teixits posa en marxa el programa de donació de plasma a Sabadell
- Diumenge amb sol radiant i pujada de temperatures
Publicat el
20 de març de 2021 a
les 15:00
El programa de donació de plasma a Sabadell s'ha posat en marxa, des d'ahir, amb l’objectiu d’incrementar les donacions per avançar cap a l’autosuficiència en aquest component líquid de la sang. El Banc de Sang i Teixits (BST) busca d’aquesta manera poder atendre les necessitats de tots els malalts.
De fet, des del BST asseguren que els malalts que han superat una infecció pel coronavirus ho han fet perquè han fabricat anticossos dirigits contra aquest virus. Aquestes defenses es troben en el plasma i s’ha evidenciat que, si s’administra plasma d’una persona que prèviament ha superat la Covid-19 a un malalt en fase inicial de la infecció pot millorar la progressió de la malaltia.
En aquesta primera acció, una vintena de persones que han passat la Covid-19 donaran plasma per ajudar els malalts que la pateixen ara. Durant tot l’any, hi haurà campanyes de donació de plasma i les persones que vulguin donar podran inscriure’s-hi via web. Les primeres seran els dies 31 de març i 6 i 23 d’abril a l’Antic Mercat de Sant Joan, en horari de 09:30h a 14h i de 16:30h a 21h.
L'any 2020, unes 200 persones van donar plasma a Sabadell i segons el BST, cal triplicar la donació per avançar cap a l’autosuficiència. Per aconseguir aquest objectiu el BST compta amb la col·laboració i el compromís de l’Acadèmia de les Ciències Mèdiques, l’Institut Català de la Salut, l’Hospital Parc Taulí i l’Ajuntament de Sabadell. De moment, en aquesta primera campanya de donació de plasma es compta amb 44 sabadellencs donants.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"