ARA A PORTADA
-
Sabadell Veïns de la carretera de Caldes tallen el trànsit per reclamar voreres i autobús: "Les pluges ho han agreujat tot" Marta Ordóñez
-
Cultura i oci VÍDEO | Sergio Dalma i l'Escolania de Montserrat canten el Virolai i 'Em dones força' al papa Lleó XIV Redacció
-
-
Sabadell El bisbe de Terrassa, Salvador Cristau: "La visita del Papa ja és un missatge de pau i esperança" Arnau Fort
Escoles públiques estalvien fins a un 24% de consum gràcies a la sisena Marató de l’Estalvi Energètic
Sabadell
- Els sabadellencs de 60 a 65 anys ja poden demanar cita prèvia per rebre la vacuna d'AstraZeneca
Publicat el
23 de març de 2021 a
les 11:52
Actualitzat el
25 de març de 2021 a les
11:10
Els centres educatius Andreu Castells, Font Rosella, Sant Julià, La Roureda, Enric Casassas i Joan Montllor han estalviat entre un 12 i un 24% d’electricitat, aigua i gas durant el mes de febrer. Ha estat en el marc de la Sisena Marató de l’Estalvi Energètic per a la Lluita contra la Pobresa Energètica i el Canvi Climàtic. Ha estat coordinada per l’empresa l’Origen, amb la participació de 57 equipaments de diferents administracions locals i quatre departaments de la Generalitat.
Els equipaments on s’ha dut a terme la Marató són escoles que ja ha participat en el programa de l’Agenda 21 Escolar Plus. En aquestes sis escoles el consum d’electricitat ha estat de 33.041 kWh durant el període de la Marató, cosa que representa un 12% d’estalvi.
Pel que fa al consum d’aigua, ha estat de 603 m3, un 15,7% d’estalvi. D’altra banda el consum de gas ha estat de 21.203 m3, un 24,3% menys, cosa que representa un estalvi equivalent de 78.621 kWh. En total, les bones pràctiques implementades durant el febrer als sis centres han suposat una reducció de 18,4 tones de CO2 equivalent.
Dades globals de la Marató
Als 57 equipaments de 7 municipis i 4 departaments de la Generalitat que hi han participat, s’ha aconseguit un estalvi en el consum d’electricitat de 667.186 kWh, cosa que representa un 14,6 % d’estalvi; 2.050 m3 en el consum d’aigua, és a dir, un 20,7% d’estalvi, i 634.389 kWh estalviats en el consum de gas, que representen un 26,3% menys.
Tota aquesta reducció representa un estalvi d’emissions equivalent a 219 tones de CO2. Els nou municipis que hi han participat són Sabadell, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Malgrat de Mar, Palau-solità i Plegamans, Parets del Vallès i Sant Boi de Llobregat.
La Marató pretén, d’una banda, reduir el consum d’electricitat, gas i aigua gràcies a la implantació de bones pràctiques de consum energètic. I, d’altra banda, destinar a accions de lluita contra la pobresa energètica el 100% resultant de l’estalvi energètic aconseguit en el període comprès entre l'1 i el 28 de febrer.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les obres d’Alcalde Ribé, previstes per a finals d’any
-
Sabadell
Nova rotonda per millorar l’accés a Torre-romeu
-
Sabadell
L'últim caramel de la botiga 1800: tanca l'emblemàtic establiment després de més d'un segle i mig a Sabadell
-
Sabadell
Veïns del Raval d'Amàlia diuen prou: "La manca de voreres és un suïcidi, vaig caure per l'estat del terra"
-
Sabadell
Gloria Domingo (Mont-Mar): “Fa 50 anys no era tan típic que les botigues tinguessin nom”
-
Sabadell Ja es pot consultar si t'ha tocat ser membre d'una mesa electoral a Sabadell per les eleccions generals del 29N