
ARA A PORTADA
La policia multa dos usuaris de patinet elèctric cada dia

- La Generalitat implanta el nou impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles
Publicat el 27 de març de 2021 a les 10:00
Actualitzat el 26 de març de 2021 a les 23:55
[Marta Ordóñez i Guillem Plans]
137 sancions del 13 de gener al 15 de març. La Policia Municipal enxampa diàriament 2,2 conductors de vehicles de mobilitat personal (VMP) cometent infraccions a Sabadell, segons les últimes dades disponibles. Unes xifres que sorprenen positivament la Policia Municipal: “Són menys de les que pensàvem”, assegura l’intendent del cos, Joan Antoni Quesada, que matisa que durant el període informatiu de la nova normativa van haver de corregir un gran nombre d’usuaris.
Durant la campanya de sensibilització, el cos local va organitzar onze controls i va informar un centenar de conductors de patinets elèctrics. Tot i això, els agents ja multen prèviament a aquesta normativa les conduccions imprudents i, a principis de gener, es van tramitar sis denúncies addicionals. Les dades de la Policia apunten que les infraccions més repetides són saltar-se els semàfors i altres incompliments de la normativa de circulació, conduir per la vorera –especialment quan es tracta de casos reincidents–, però també circular més d’una persona sobre un VMP o fer-ho amb auriculars.
De fet, durant la primera setmana que es va activar l’etapa sancionadora, el 44% de les multes a conductors de VMP van ser per conduir sobre la vorera. El 27%, per circular dues persones sobre el mateix giny. I la tercera sanció més repetida, el 16%, per saltar-se el semàfor.
[caption id="attachment_166832" align="aligncenter" width="630"]
Des d’aquest any està prohibit circular per la vorera / LLUÍS FRANCO[/caption]

Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa