ARA A PORTADA
L'Ajuntament vol millorar dispositius de la ciutat per prevenir els suïcidis
- Avui ha estat el dia més calorós de tot 2021 a Sabadell
Publicat el
04 de maig de 2021 a
les 22:05
Actualitzat el
05 de maig de 2021 a les
12:26
El grup municipal de Ciutadans ha impulsat una mesura al ple municipal del mes de maig, aprovada per unanimitat, per demanar fons europeus ReactEU per millorar els dispositius de prevenció de suïcidis a Sabadell. La iniciativa vol afrontar l'augment dels problemes de salut mental arran de la pandèmia.
La moció també reclama reforçar les campanyes de conscienciació i sensibilització sobre la salut mental, "per erradicar els estigmes socials". El ple, a més, ha aprovat un pla d'assessorament per a persones amb problemes de salut mental, a través d'entitats, serveis municipals i professionals.
El portaveu del grup municipal, Adrián Hernández, ha reivindicat que el servei de prevenció de suïcidis del Parc Taulí és una referència. Ara bé, ha exposat que els recursos són necessaris per fer front a l'agreujament dels problemes de salut mental, citant que entre joves d'entre 14 i 17 anys les temptatives de suïcidis han augmentat un 30%, segons un informe del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Alerta per fort vent aquest dilluns a Sabadell i el Vallès
-
Sabadell
Jimena Vallejos, nova presidenta de Noves Generacions del Partit Popular a Catalunya
-
Sabadell
Miquel Borrell, neuler per tradició familiar: un llegat que va omplir pastisseries de la ciutat
-
Sabadell
FOTOS | Ca n’Oriac i Can Deu omplen el nord de Sabadell de color i festa per Carnestoltes
-
Sabadell
El PP posa el focus en la discapacitat a Sabadell i promet portar propostes al Ple
-
Sabadell
Can Llong confia recuperar la masia per al barri